Досега Range Rover и Mercedes никога не са се доближавали един до друг толкова, колкото сега. Днес и двете фирми имат в гамата си пълноразмерен луксозен всъдеход с осемцилиндров дизелов двигател. Сравнителен тест на Range Rover TDV8 и Mercedes GL 420 CDI.
Една от целите на GL е да детронира господаря на класа Range Rover. За целта моделът разполага с пидантично изработена каросерия с гигантски размери, култивиран и същевременно невероятно могъщ осемцилиндров дизелов мотор. Доскоро поне по отношение на последното Range щеше да се окаже неподготвен, но днес нещата вече стоято другояче: англичаните за пръв път създадоха осемцилиндрова дизелова версия на модела, която при това развива впечатляваща мощност от 272 к. с.
Дизеловата природа на британеца може да бъде разпозната като такава единствено на място или при движение с много ниска скорост. В останалите случаи салонът на автомобила остава точно толкова приятно отдалечен от каквито и да било дразнещи фактори от външния свят, колкото и при Mercedes. Освен това по-ниските стойности на мощността и въртящия момент на 3,6-литровия спрямо показателите на Mercedes GL действително се отразяват на измерванията на динамичните характеристики, но на практика това обстоятелство остава почти незабелязано от субективна гледна точка. ZF-трансмисията на TDV8 има шест степени, докато германския противник може да се похвали със седем, но в практиката това също остава трудно забележимо – предавателната кутия на британеца хармонира с двигателя на Rangeсъщо толкова добре, колокото и седемстепенната конструкция на Mercedes с четирилитровия CDI.
Стил срещу динамика
При GL сякаш част от идеята е да предлага с една идея повече от Range Rover по всички обективно измерими параметри. Така например Mercedes предлага по-голямо багажно пространство, а като опция може да бъде снабден и със седем места, докато Range си остава с класическа петместна компановка, но за сметка на това създава усещане за повече простор. Класически оформената каросерия на Range Rover дава сериозно предимство и при обзора във всички посоки – за разлика от GL, водачът знае отлично къде се намира всяка част от автомобила във всеки един момент, дидимостта е по-добра не на последно място и поради по-фините странични колони.
И двамата колоси залагат много на комфорта на возене – системите за пневматично окачване показват невероятна плавност при преминаване през неравности от всякакъв характер. При директно сравнение се усеща, че кормилната уредба на Range Rover работи малко по-индиректно, но и по-леко. Специално във версията на изпълнение Vogue, Range Rover TDV8 предлага благородство, каквото просто няма къде другаде да получите в този клас, и наред с това оборудването е разточително. При Mercedes GL 420 CDI доста от нещата, които са серийни при Range Rover TDV8, се доплащат. В крайна сметка категоричен победител няма, а и в точно този тест едва ли би могло да има. И все пак: стилният и изискан Range Rover леко отстъпва по точки на Mercedes GL 420 CDI.