Porsche 718 Spyder и 718 Cayman GT4:Нови топ спортни автомобили с атмосферни двигатели
Семейство 718 приветства нови членове: с новитe 718 Spyder1) и 718 Cayman GT42) Porsche представя два особено завладяващи и мощни топ модела, за да обяви върховата точка в моделната серия. Техният истински характер ще се хареса на любителите на спортни автомобили, които се наслаждават на неподправеното удоволствие от шофирането и оценяват високото ниво на пъргавост и почти интимната близост с центъра на мощността. Концепцията за перфектно балансиран, средно разположен двигател предлага всичко това. За първи път досега 718 Spyder и 718 Cayman GT4 споделят една и съща техническа основа. Това включва новоразработения 4-литров, 6-цилиндров двигател с въздушно охлаждане заедно с 6-степенна механична трансмисия. Боксерният двигател генерира мощност 309 kW (420 к.с.) и при двата модела. Докато GT4 представлява входното ниво на GT модел на Porsche, предназначен за пътната мрежа, Spyder преодолява всички видове завои. И двата модела разчитат на високоефективна аеродинамика, изцяло GT шаси и мощни спирачки.
Силно завладяващ и постигащ високи обороти двигател с въздушно охлаждане
В сърцето и на двата модела е новият 4-литров, 6-цилиндров боксерен двигател. Двигателят с въздушно охлаждане е базиран на същото семейство двигатели както и турбодвигателите в настоящата моделна серия 911 Carrera. Новият двигател, постигащ високи обороти, генерира мощност 309 kW (420 к.с.) – 35 к.с. повече от предходните GT4 модели. Третото поколение на Spyder има дори 45 к.с. повече. Той предоставя максимален въртящ момент от 420 Нм в диапазона 5 000 - 6 800 об./мин. И двата спортни автомобила с механична трансмисия могат да счупят бариерата от 300 км/ч: 718 Spyder има максимална скорост от 301 км/ч, докато 718 Cayman GT4 може да достигне 304 км/ч. И двата модела ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Относителният разход на гориво на спортните автомобили със средно разположен двигател е 10,9 л/100 км съгласно Нов европейски цикъл на шофиране (NEDC). Привлекателният характер на този двигател с въздушно охлаждане комбинира модерна система за контрол на емисиите с бензинов филтър за твърди частици с линейното подаване на мощност и незабавната обратна връзка на GT двигател. Максималните обороти достигат 8000 об./мин. Несравнимият звук на боксерен двигател остава непроменен. Новите допълнения включват технически акценти като адаптивен контрол на цилиндрите. При частично натоварване той временно прекъсва инжекционния процес в една от двете цилиндрови банки и така намалява разхода на гориво.
Пиезо инжектори се използват за първи път за впръскване на горивото при двигател с високи обороти. Те разделят всеки процес на впръскване на пет отделни впръсквания. Това поддържа пълен - и следователно с по-малко емисии - процес на изгаряне. Променливата всмукателна система с два резонансни клапана осигурява оптимален обмен на газ в цилиндрите.
Аеродинамична ефективност: повече притискаща сила, същото въз-душно съпротивление
Сред впечатляващите характеристики на 718 Cayman GT4 е цялостно подобрената концепция за аеродинамичност. Той произвежда до 50% повече притискаща сила без да влияе негативно на въздушното съпротивление - доказателство за забележителна ефективност. Аеродинамиката при двата модела печели в огромна степен от наново проектирания еднокамерен извит заден заглушител: той създава пространство в задната част за функционален дифузьор, който допринася за едни съществени 30% притискаща сила към задната ос при 718 Cayman GT4. Фиксираното задно крило също се отличава с увеличена ефективност: то произвежда 20% повече притискаща сила в сравнение със своя предшественик. Това съответства на допълнителна притискаща сила от 12 килограма при скорост 200 км/ч. Предната част, оптимизирана в GT стил, поддържа аеродинамичния баланс с голям преден спойлер и така наречените въздушни завеси. Последното ус-покоява въздушния поток покрай предните колела.
Porsche 718 Spyder: спортен автомобил за пътя с олекотен свалящ се покрив
Новият 718 Spyder е истинска машина за удоволствие зад волана с олекотен свалящ се покрив, който може да се справи с високите скорости. Той продължава историята на такива известни роудстъри като Porsche 550 Spyder и 718 RS 60 Spyder. Отворен или затворен, автомобилът предизвиква тръпка със завладяващия си силует. Покривът е подходящ за ежедневна употреба и може да бъде прибран под капака на багажника само с няколко стъпки. За разлика от GT4, 718 Spyder има заден спойлер, който се изважда автоматично при скорост 120 км/ч. Благодарение на функционалния дифузьор, той е първият модел в семейството Boxster, който генерира аеродинамична притискаща сила към задната ос.
Високоефективно GT шаси: оптимизирано за най-добрата динамика
За първи път досега 718 Spyder се възползва от високоефективното GT шаси на 718 Cayman GT4. С превъзходната си динамика в завой той осигурява емоционално изживяване зад волана. Неговите допълнително оптимизирани, олекотени предна и задна ос с пружинени опори използват състезателни технологии. Директната връзка с шасито е частично осъществена с помощта на шарнирни връзки. Системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management с 30 мм по-ниско окачване снижава центъра на тежестта и подобрява потенциала за странична динамика. Системата е специално проектирана за използване на пистата и прави кормилното управление на 718 Cayman GT4 по-остро. 718 Spyder също печели от този дизайн. Системата за управление на стабилността (PSM) работи също с по-голяма чувствителност и прецизност тук, но опционално също може да бъде изключена на две стъпки. Системата за векторно разпределение на въртящия момент (PTV) с механична блокировка на задния диференциал допълнително увеличава надлъжната и страничната динамика, работата в завой и удоволствието от шофирането. GT4 идва и с опцията за пакет Clubsport. Това включва заден стоманен ролбар, ръчен пожарогасител и 6-точков предпазен колан от страната на водача.
Сцепление: мощни спирачки, ултрависокоефективни гуми
Високоефективната спирачна система на 718 Spyder и 718 Cayman GT4 осигурява постоянно спирачно усилие, подходящо за пистата благодарение на големи алуминиеви моноблок фиксирани спирачни апарати. Керамичните композитни спирачки на Porsche (PCCB) са също налични като опция. Една нова функция е, че 718 Spyder сега се движи с ултрависокоефективни гуми (UHP), специално адаптирани от Porsche. Те са част от общия пакет, който накара 718 Cayman GT4 да лети на Нюрбургринг-Нордшлайфе: неговото време за обиколка на 20,6-километровата класическа писта е с над десет секунди по-кратко в сравнение с времето на неговия предшественик.
Новият Porsche 718 Spyder и 718 Cayman GT4 вече са налични за поръчки. В Германия цените започват от 93 350 евро за Spyder и 96 206 евро за Cayman GT4; цените включват ДДС и специфично за държавата оборудване.