Stellantis дава зелена светлина за възраждането на италианската марка със специално внимание
Stellantis показа ангажимента си да възроди пренебрегваната марка Lancia с назначаването на Жан-Пиер Плуе за нов шеф на дизайна.
Вече главен дизайнер в концерна с 14 марки, Плуе ще контролира развитието на стила на Lancia от централния си офис в Torino Centro Stile, където изпълнява подобна роля за други марки на Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Abarth, Alfa Romeo, Fiat и Maserati.
Това е вторият път, когато Плуее е назначен да ръководи възраждането на марка чрез дизайн. През 1999 г. той стана шеф на стайлинга на Citroën и ръководи широкообхватна трансформация на имиджа на марката, пускайки смело разработени одели, включително C4, C5, C6 и DS3.
След това Плуе бе повишен до директор на дизайна за по-широката група PSA през 2010 г., спечелвайки признание за поразителната, определяща гамата на концепта Peugeot SR1, наред с други.
За последното си назначение той каза: „Ренесансът на Lancia е наистина вълнуващо предизвикателство. Lancia е емблематична марка, която ще бъде възстановена на централното си историческо положение в Европа, като се възползва от огромния си потенциал. “
Дизайнерският екип на Lancia е описан като надажден и фокусиран и включва главно млади дизайнери.
Понастоящем Lancia оперира само на италианския си вътрешен пазар и предлага само един модел: десетгодишният, базиран на Fiat 500 Ypsilon supermini. И Ypsilon, и по-голямата Delta преди това бяха продавани във Великобритания под марката Chrysler, но бяха изтеглени през 2017 г., за да позволят на FCA да се съсредоточи по-силно върху разширяването на марката Jeep.
Конкретните планове за възраждането на Lancia все още не са публикувани, но вероятно марката ще се облегне силно на платформи и задвижващи агрегати, използвани от Alfa Romeo. Вероятно е премиум фокус с малък обем, което означава, че Lancia ще стане за Alfa Romeo това, което DS е за Citroën.