Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Главният дизайнер на Москвич 2141 е готов да участва в проекта за възраждането на марката

26.05.2022 11:59
Главният дизайнер на Москвич 2141 е готов да участва в проекта за възраждането на марката

Предложенията на Игор Зайцев са за "модерен, аеродинамичен дизайн" - каквото и да означава това в реалността

Само преди няколко дни стана ясно, че Русия национализира завода на Renault край Москва, като планира да произвежда там възродената марка Москвич. Засега липсват каквито и да е конкретни и реални параметри на тази идея, доказващи нейното съществуване извън добрите пожелания, но тя вече среща одобрението на оригиналния дизайнер на Москвич 2141.

В интервю за руски медии Игор Зайцев, който в момента е на 83 години, заяви, че би се включил в проекта за нов Москвич. Изглежда Зайцев вярва, че руските инженери ще разработят идейно нов автомобил, който ще отговаря на актуалните изисквания за сигурност и ефективност, а няма просто да ребрандират остарял продукт на Renault.

„Би ми било много приятно да участвам на ниво консултант“ – коментира руският дизайнер. „Cъвpeмeнният Mocĸвич тpябвa дa бъдe визyaлнo здpaв, aepoдинaмичeн, a нeгoвият външeн вид тpябвa дa пoĸaзвa acпeĸти нa eднa пacивнa бeзoпacнocт“ – добавя Зaйцeв.

Идеята за възраждане на Москвич се възприе по-скоро с усмивка от западните медии, но в руската преса усилено се говори, че марката може дори да произвежда електромобили. Прес секретарят на Кремъл Дмитрий Песков дори обяви публично, че е възможно и президентът на Русия Владимир Путин да си купи Москвич.

“Всеки руснак иска да има хубава кола Москвич. Но първо тези коли трябва станат добри. Ако това се получи, то ще е хубаво и всички ще искат да имат такъв автомобил, в това число и президентът”, заяви Песков, цитиран от ТАСС.

Къде сериозно, къде спекулативно, министърът на промишлеността и търговията на Русия, Денис Мантуров, заяви, че в бившия завод на Renault до Москва вече няма да се произвеждат каквито и да е продукти, базирани на френски технологии. “Ще има нова стратегия за производство, разработена съвместно с КамАЗ. Там няма да се произвеждат моделите, които се правеха досега. Възможно е да търсим сътрудничество с чуждестранни компании, а освен електромобила Кама, ще работим и по нова моделна гама.”

Припомняме, че преди около година КамАЗ показа прототип на малък градски електрически автомобил. Именно КамАЗ е сочен за технологичен партньор на Москвич при разработката на електрически автомобил. Производителят тогава съобщи, че моделът би трябвало да може да изминава до 250 километра с едно зареждане. Освен това, употребата му трябва да бъде възможна при всякакви температури, включително и при -50 градуса по Целзий.

Кама-1, както се казва прототипът, е разработен с подкрепа от страна на Политехническия университет “Петър Велики” в Санкт Петербург. Колата на КамАЗ е малко по-дълга от Smart ForTwo, например, но все пак попада в категорията мини коли. Засега обаче липсват сведения за каквато и да е форма на серийно производство.

Текст: Ангел Сергеев
Източник: Autoclub.bg

Коментари
comments powered by Disqus