Според него новите ограничения са голям стимул за този, който твори
В свое интервю пред изданието Automotive News шеф дизайнерът на Volkswagen Валтер да Силва каза, че, според него, в следващите 15 години ще се води война с ненужните външни атрибути на автомобилите. Основното внимание ще бъде фокусирано върху горивната ефективност и емисиите на СО2 в атмосферата, което ще доведе до подобряване на аеродинамиката на колите, а това от своя страна ще повлияе недобре на външната им привлекателност.
„Опасявам се, че жестоките екологични норми ще направят автомобилите по-малко естетични. За да бъдат намалени вредните емисии, трябва да намалим теглото на колите и коефициента на въздушното съпротивление. Има много пътища за осъществяване на това, например, прилагане на различни материали, но пък аеродинамиката не е изкуство, това е наука. Аеродинамичният тунел не работи в полза на имиджа на марката, той просто измерва коефициента на съпротивление”, подчерта да Силва.
Като пример за автомобили, построени в полза на аеродинамиката, дизайнерът посочи моделите Honda Insight и Toyota Prius. „Погледнете третото поколение Honda Insight и Toyota Prius. Основната задача при създаването на тези автомобили е била достигане на ниско ниво на въздушно съпротивление. Техните пропорции практически са еднакви. Те се отличават само по някои детайли”, допълни Валтер да Силва.
Шеф дизайнерът на Volkswagen изтъкна, че всички автомобили в края на десетилетието ще минат под единен стандарт, но уточни, че не се безпокои от това. „Не съм във възторг от предстоящите години. Но новите ограничения са голям стимул за този, който твори. Вгледайте се във Volkswagen XL1. Практически този автомобил има идеална аеродинамика, компактен е и има умен дизайн. Това е голяма крачка напред”, каза дизайнерът.