Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Глобални цели за Porsche Penske Motorsport с новия 963

28.06.2022 12:54

Представяне на прототипа LMDh в Гудууд със силни пилоти и партньори

Отборът Porsche Penske Motorsport изпраща новия Porsche 963 в преследване на крайни победи в най-великите световни състезания по издръжливост. От 2023 г. два от хибридните прототипи с LMDh спецификации ще участват както в Световния шампионат по издръжливост на FIA, така и в северноамериканския шампионат IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Състезателният автомобил, представен в петък, 24 юни, в Гудууд, Англия, демонстрира типичните за Porsche цветове, свързвани с моторните спортове: бяло, червено и черно. В кокпитовете на състезателните машини с мощност 500 kW (680 к.с.) опитни и печелили шампионати пилоти на прототипове си партнират с професионалисти от екипа заводски пилоти на Porsche. Porsche Penske Motorsport се подготвя за тези мисии на две локации: Клонът в Манхайм (Германия) отговаря за Световния шампионат по издръжливост на FIA, докато автомобилите за IMSA WeatherTech SportsCar Championship се подготвят в Мурсвил, Северна Каролина, САЩ.

„След 7889 тестови километра през първата половина на 2022 г. ние сме на пръв път, но трябва да се свърши още много работа преди началото на следващия сезон“, обяснява Томас Лаудeнбах, вицепрезидент на Porsche Motorsport. „Нашият нов Porsche 963 трябва да продължи завета на легендарни модели като 917, 935, 956, 962 и 919 Hybrid. Считам, че сме добре позиционирани по отношение на технологиите и сме създали също подходящи екипи за постигане на победи във вълнуващата надпревара между многото производители и различните концепции.“

Официалният състезателен дебют на Porsche 963 е планиран да се състои през януари 2023 г. в 24-те часа на Дейтона в САЩ. Междувременно FIA WEC отвори врати за тестване като част от предстоящия световен шампионат тази година. Porsche Penske Motorsport цели да направи генерална репетиция извън състезанията във финалния рунд на сезона в Бахрейн този ноември.

„През последните няколко месеца нашите хора в Porsche Motorsport и отборът Penske израснаха до ефективен и отдаден екип – отборът Porsche Penske Motorsport“, казва възторжено Урс Куратле, директор на завода Motorsport LMDh. „Ще имаме мощни пилотски екипажи в четирите заводски автомобила. Сътрудничеството с дългогодишния ни партньор за гумите Michelin и производителя на шасито Multimatic работи безупречно. Porsche 963 трябва да бъде хомологизиран тази есен. Дотогава искаме да постигнем допълнителен напредък с тестови шофирания и да съберем още информация. Нямаме търпение за първото ни излизане.“

Пилотите, избрани за състезанията на Световния шампионат по издръжливост и IMSA WeatherTech SportsCar Championship, включват опитните заводски пилоти Кевин Естре (Франция), Микаел Кристенсен (Дания), Андре Лотерер (Германия), Лоранс Вантор (Белгия), Мат Кембъл (Австралия), Матийо Жамине (Франция), както и реализиралите се пилоти в спортни автомобили Дейн Камерън (САЩ) и Фелипе Насър (Бразилия). В началната развойна фаза Фредерик Маковецки изиграва ключова роля: По време на излизането от завода във Вайсах през януари французинът шофира първите метри в Porsche 963 и също така прави първите обиколки в симулатора. Други съобщения за пилотите, включително за състезанията по издръжливост в Дейтона, Себринг и Роуд Атланта (Малкият Льо Ман), ще бъдат направени на по-късна дата.

Porsche Penske Motorsport подготвя общо четири автомобила 963 за най-важните състезания за спортни автомобили в света в своите бази в Мурсвил (Северна Каролина) и Манхайм (Германия). Съоръжението на WEC в провинция Баден-Вюртемберг в Германия е бивш Porsche Център на Penske Automotive, построен съгласно най-съвременните стандарти. Обменът на данни между трите високотехнологични центъра на Porsche Penske Motorsport се осъществява почти в реално време. Отборът за WEC ще се премести в помещенията в Манхайм тази есен.  

Джонатан Диугид, управляващ директор на Porsche Penske Motorsport: „Очакванията са изключително високи“, признава американецът. „Не само сред обществеността, но и в Porsche и Team Penske, които са написали заедно велики глави в историята на моторните спортове в миналото.“ Диугид и Травис Лоу (директор състезания) ще ръководят глобалния отбор Porsche Penske Motorsport с пряк надзор и управление на програмите както на FIA WEC, така и на IMSA. Ежедневните дейности на отбора за FIA WEC ще бъдат водени от Бернхард Демер (генерален мениджър) и Франсис Шамо (мениджър на отбора). Джоел Свенсон (мениджър на отбора) ще отговаря в шампионата IMSA в Северна Америка.  

В съответствие с разпоредбите за LMDh, Porsche 963 се базира на шаси от категория LMP2. Това новосъздадено автомобилно шаси се доставя от канадската високотехнологична компания Multimatic. Bosch, Williams Advanced Engineering и Xtrac осигуряват стандартните хибридни компоненти. В сърцето на силовия агрегат е 4,6-литров двигател V8 Biturbo. Двигателят е базиран на високопроизводителните хибридни спортни автомобили Spyder 918. Тяхното ДНК се предава в състезателния автомобил RS Spyder, с който Porsche и отборът Penske са постигнали много победи между 2005 и 2008 г. Дизайнът на новото Porsche 963 произлиза от победоносните класики 956 и 962 от 80-те години на миналия век. Непрекъсната светлинна лента в задната част отразява отличителната черта на най-новото поколение 992 на 911. Дизайнът на автомобила в бяло-червено-черно е реверанс към успешните състезателни автомобили на Porsche. И друга традиция продължава да живее: Новото Porsche 963 ще бъде налично за клиентите от първата година на състезания. Първите клиентски отбори на Porsche вече ще комуникират програмата си в следващите няколко дни.

За предвидената кампания в Световния шампионат по издръжливост на FIA и IMSA WeatherTech SportsCar Championship – двете състезателни серии на най-дълги разстояния в света, включително класиките 24-те часа на Льо Ман, 24-те часа на Дейтона и 12-те часа на Себринг – Porsche Penske Motorsport обединява сили със сериозни и доказани партньори. Производителят на гуми Michelin продължава своя тесен съюз, както и ExxonMobil с марката Mobil1. В допълнение към софтуерните специалисти Ansys, които поддържат глобалния отбор с авангардни решения за симулация като официален технологичен партньор, Penske Corporation, която ще изтъкне редица дъщерни дружества и марки, също е на борда като официален партньор. Multimatic се присъединява към проекта като технологичен партньор със своя опит в разработването и инженерните решения. Създателят на луксозни часовници TAG Heuer също се присъединява към глобалния екип като официален партньор за отчитане на времето на отбора Porsche Penske Motorsport. Модната марка Hugo Boss като партньор за облекло и екипи на отбора, както и компанията за спортен начин на живот Puma като технически партньор за огнеоустойчиво състезателно облекло допълват портфолиото с партньорства на най-високо ниво на Porsche Penske Motorsport.

Коментари
comments powered by Disqus