General Motors и PSA Peugeot Citroen ще формират нов алианс, който има потенциала да промени съществено разпределението на силите в автомобилния сектор.
Два ще са ключовите аспекта на алианса – споделяне на платформи, компоненти и модули от една страна и глобален джойнт венчър за осигуряване на компоненти и услуги от външни доставчици от друга. Целта му е „намаляване на разходите, повичаване на ефективността, повишаване на обемите и използваните нови технологии, както и намаляване на вредните емисии”.
Новият алианс ще бъде насочен предимно към малките и компактни пътнически автомобили, минивановете и корсоувърите. Въпреки сътрудничеството обаче „всяка компания ще продължи да рекламира и продава продуктите си независимо и на конкурента основа”. Ако всичко върви по план, то първият съвместен модел трябва да се появи през 2016 г.
Като част от споразумението PSA Peugeot Citroen ще събере приблизително 1 милиард чрез увеличаване на капитала си със записване на привилегировани права на акционерите. GM пък ще придобие 7% дял в PSA Peugeot Citroen.
“Това партньорство дава огромна възможност и на двете компании”, коментира изпълнителният директор на GM Дан Акерсън. „Синергиите в алианса в комбинация с нашите независими планове ще гарантират устойчивата и печеливша позиция на GM в Европа.
Председателят на борда на директорите на PSA Peugeot Citroen Филип Варен допълни, че „това партньорство съдържа огромен потенциал. С голямата подкрепа на нашите традиционни акционери и с появата на този нов престижен партньор цялата група ще се мобилизира в максимална степен, за да извлече максимума от това споразумение.”