GM запази първото място по отношение на продажбите в световен мащаб.
Това показват почти еднаквите стойности за 2007 г., които двете компании оповестиха. Оказва се, че е необходим фотофиниш, за да се разбере кой в действителност е на върха. Детройтската компания обяви в сряда, че е продала 9 369 524 автомобила през изминалата година, докато предварителните данни на японския конкурент сочат продажби от 9.37 милиона през 2007 г. Официално лице от Toyota обаче оповести днес в Брюксел пред представител на „Файненшъл таймс”, че автомобилният производител е продал 9,366 милиона през 2007 г. Този резултат го позиционира директно зад американския му съперник.
Японската компания „разклати” трона на GM през последните три месеца на отминалата година. По тази начин се слага край на продължилата 77 години хегемония на американския концерн. GM все пак се върне в играта, благодарение на отбелязващите бърз растеж развиващи се пазари, сред които изпъкват най-вече Китай, Русия и Бразилия. Продажбите в световен мащаб през изминалата година са вторите най-високи в 100 годишната история на компанията, засенчени единствено от тези през 1978 г.
По отношение на финансовото представяне обаче японската компания е очевидният победител. Нейната стойност на борсовия пазар е 151 милиона долара, което е с около 10 пъти повече спрямо GM.
Ръстът на Toyota по отношение на продажбите се дължи преди всичко на успеха на северноамериканския пазар. Японската компания е продала 2,62 милиона автомобила в САЩ през 2007 г.- точно 50 години след първата авантюра отвъд Океана.
В същото време продажбите на GM в САЩ се срутиха от връхната си точка през 1978 г. – 7.1 милиона до 3.8 милиона през миналата година. Това се дължи до голяма степен на загубата на пазарни дялове в сегмента на автомобилите за сметка на съсредоточаване върху доста по-доходоносния SUV сегмент и пикапите.
По отношение на продажбите през изминалата година, Toyota задмина другия голям играч на американската автомобилна сцена - Ford Motor.
Японската компания обаче е смутена от връщане на продукция и проблеми, произлизащи от бързия растеж. Ето защо президентът Кацуаки Уатанабе коментира в Детройт: „Винаги трябва да сме ангажирани в посока подобряване на качеството”
GM направи по-агресивна стъпка към развиващите се пазари. В Китай през миналата година са продадени 1,43 милиона автомобила, а в Русия цифрата е почти двойна. Бразилия изпъква като третият най-голям пазар след САЩ и Китай. Анализаторът на американската компания по отношение на продажбите – Майк Ди Джовани, смята, че в някои страни продажбите могат да бъдат още по-високи, ако се ангажира повече местен ресурс, за да се произвеждат автомобилни компоненти.
И двете компании отбелязват слаби резултати на домашна сцена. Toyota е продала едва 24% от своите автомобили в Япония (най-ниското ниво от 1982 г. насам). Пазарите извън САЩ съставляват над 59 % от продажбите на GM.