Компанията ще се съсредоточи върху тези пазари, където позицията на концерна е силна
Компанията General Motors обяви изтеглянето си от пазарите в Австралия и Нова Зеландия като част от текущ план от много години за преразглеждане на присъствието си на световните пазари. Компанията възнамерява напълно да прекрати всички свои операции в тези страни до 2021 г.
До този момент ще бъде закрита марката Holden, под която автомобилите на компанията се продават и в двете страни. Освен това GM обяви напускането на марката Chevrolet от Тайланд и продажбата на завода в Районг на китайската автомобилна компания Great Wall. Сумата на транзакцията не се оповестява.
Разходите, свързани с решението на компанията да напусне пазарите на Австралия и Нова Зеландия, според GM, ще възлизат на 1,1 млрд. долара Те ще бъдат отразени постепенно във финансовите отчети на компанията за текущата финансова година.
Според изявлението на компанията, тя възнамерява да се съсредоточи върху тези пазари, където позицията на GM е силна. Това са САЩ, Китай, Южна Корея, Южна Америка и Близкия изток.
Преди това компанията всъщност напусна европейския пазар, като продаде Opel / Vauxhall на френския PSA през 2017 г., от Русия и Япония. Що се отнася до тези пазари, компанията заяви, че ще поддържа „нишово присъствие“, като продава „скъпи вносни автомобили от висок клас“.
Марката Holden е на 164 години. Тя се появява още преди изобретяването на автомобили и първоначално продава седла и колани. През 1931 г. компанията става подразделение на General Motors. Производството на автомобили Holden в Австралия спря през 2017 г. със закриването на завода в Аделаида.