На канадците от Magna им остава да получат съгласието на Испания и одобрението на Европейската комисия.
Въпрос на часове е американският гигант General Motors да обяви официално решението си да продаде 55 на сто от капитала на Opel на консорциума между Magna и Сбербанк, съобщава The Financial Times, позовавайки се на “отлично информиран” източник. В Детройт вече окончателно са взели това решение въпреки неуспешните за момента преговори с испанското правителство за преместване на тамошните производствени линии в Германия. Желанието на GM е да приключи сделката до 30 ноември.
Официалната договорка ще увенчае една цяла седмица на интензивни преговори, в които Magna се опита да се споразумее с могъщите синдикати в Opel за плановете си да съкрати 11 500 работни места. В Германия и Великобритания работата е свършена, но остават доста въпросителни около завода на Opel в Сарагоса, Испания. Правителството на провинция Арагон потвърди, че е получило гаранции от Magna, че заводът ще продължи да работи в средносрочен и дългосрочен план. Местните власти обаче искат от канадците и твърд ангажимент за запазване на работните места и значителни инвестиции.
Синдикатите в самото предприятие са съгласни да намалят производствения капацитет в Сарагоса от 500 000 до 400 000 автомобила годишно в отговор на намалялото търсене – но не и до 320 000, колкото иска Magna.
Междувременно сделката между GM и Magna ще трябва да получи и одобрението на Европейската комисия, която е твърдо решена да не допусне нарушения на принципите на съюза за свободна търговия и за ограничаване на държавните помощи. Тъкмо в последната графа попадат 4.5-те млрд. Евро заеми и гаранции, които правителствата ще отпуснат на Opel, докато компанията се преструктурира. Лъвският пай се пада на Германия, но със значителни фондове ще участват още Великобритания, Австрия, Полша и Унгария. А също и Испания, ако бъде договорено бъдещето на завода в Сарагоса.