Американците разчитат Далечният изток да компенсира спада на родния им пазар.
Американският гигант General Motors създаде джойнт-венчър с FAW Group за производство на леки камиони в Китай. Споразумението между двете компании вече е факт след тригодишни преговори, инвестицията ще е на стойност около 293 млн. щ. долара. Това е третото съвместно предприятие, което GM създава на китайска земя, но първите две сглобяват само леки автомобили.
Продажбите на GM в Китай са нараснали с 52 на сто на годишна база, показват последните достъпни данни (от юли). Като цяло през седмия месец на годината китайският автомобилен пазар се е разраснал с умопомрачителните 60 на сто, подхранвайки надеждите на американските гиганти, че може да компенсира намалялото търсене на родния им пазар.
Капацитетът на новото предприятие ще е 200 000 автомобила годишно. Ник Райли, президент по международните операции в GM, нарече джойнт-венчъра "важен сигнал за нарастващия ангажимент на компанията към Китай". Амбициите на американците да се преборят за солиден дял и при товарните автомобили са обясними - на Китай се падат над половината продажби в този сегмент в световен мащаб.