Гигантът отчаяно се опитва да увеличи продажбите, за да си издейства нова правителствена помощ.
Американският автомобилен гигант General Motors подготвя поредица от значителни отстъпки и други бонуси, за да подтикне потребителите отново да купуват автомобили. Решението идва, след като бяха оповестени данните за рекорден пазарен срив през първите два месеца на годината.
Надеждите да стимулират поне малко продажбите са обвързани и с очакванията за допълнителна финансова помощ от правителството. До момента GM и също толкова закъсалият конкурент Chrysler са получили 17.4 млрд. долара под формата на спешни заеми и гаранции, но искат почти още толкова. За целта обаче трябва да демонстрират някакви признаци за съживяване на бизнеса пред специалната комисия към Белия дом. Срокът, в който тя трябва да оповести становището си, е 31 март.
GM пострада особено тежко от сгромолясването на продажбите в Северна Америка - през февруари пазарният дял на гиганта падна до 18.3 на сто - от 19.5 на сто през януари и средно 22.6 на сто за втората половина на миналата година. Оздравителните планове на компанията са разчетени при пазарен дял над 20 процента.
В Европейския съюз, където GM също разчита на правителствена помощ за германското си поделение Opel (4.3 млрд. долара), пазарният дял на компанията е 8.6 на сто през януари - с около процент по-малко в сравнение с началото на 2008.