70-годишнина на Lotus Mark III, 60 години Lotus Type 21, както и 25-годишнина на Lotus Esprit V8
Тази година производителят от Хетел ще отпразнува няколко събития, белязали богатата му история, включително 70-годишнината на Lotus Mark III, 60-годишнината на Lotus Type 21, както и 25-годишнината на Lotus Esprit V8.
Британската марка, основана през 1948 г. от Колин Чапман, ще отпразнува няколко състезателни автомобила, сред които е Lotus Mark III. Този автомобил, третият проектиран от Колин Чапман, е построен на основата на Austin Seven от 1032 г., закупен за скромната сума от 15 лири. Автомобилът е разглобен, след което напълно възстановен с нови елементи. С ограничено тегло (370 кг), Mark III, който успява да постигне скорост 150 км/ ч, участва в шампионата Формула 750, където прави чудеса (печели по-специално първото си състезание в Castle Combe). Чапман дори ще го използва, за да отиде на почивка в Шотландия с годеницата си Хейзъл!
След това Lotus Type 21 ще бъде отличен за 60-годишнината си. Този иновотивен автомобил, който дебютира във Формула 1 на Гран при на Монако през 1961 г., ще бъде запомнен с това, че даде на официалния екип на Lotus първата победа в Гран При: победи в състезанието Innes Ireland зад волана Уоткинс Глен.
Друг едноместен болид от Формула 1 - Lotus Type 56B, ще отпразнува своята 50-годишнина. Този автомобил, разработен на основата на едноместния автомобил Indycar Type 56, се задвижва от турбо двигател Pratt & Whitney, работещ с керосин. Емерсън Фитипалди пое управлението на единствения автомобил, произведен от Lotus за първото му състезание на 21 март 1971 г. в Brands Hatch (Daily Mail Race of Champions). Поява, която за съжаление приключи безславно .
Също през 1971 г. Lotus представи и Lotus Europa Twin Cam, пътен модел, който бе първият проект на дизайнера на Lotus Оливър Уинтерботъм. Този автомобил, задвижван от Ford Twin-Cam агрегат с работен обем 1558 куб. см, е произведен в 1600 броя между 1971 и 1972 г.
1981 г. също беше важна година за Lotus. В допълнение към краткото появяване на пистата на едноместния Formule 1 Type 88, дисквалифициран поради прекалено иновативното си двойно шаси (конкурентните екипи на Lotus влязоха в спорове с FIA и бяха изслушани), Lotus отбеляза въпросната година със спечелване на конструкторска титла в Световния рали шампионат с Lotus Sunbeam (победител през 1980 г. в RAC Rally с Анри Тойвонен зад волана).
И накрая, 1981 г. бе белязана и от присъствието на Lotus Esprit Turbo в актьорския състав на For Your Eyes Only, 12-и епизод от сагата за Джеймс Бонд, с Роджър Мур в ролята на агент 007. Присъствие, което допълнително затвърди имиджа на марката Lotus, четири години след първата му поява в „Шпионинът, който ме обичаше“.
Lotus Esprit също направи автомобилни заглавия през 1996 г., само преди 25 години, с презентацията на пистата Вар на Пол Рикарна Lotus Esprit GT1, който бе последвана четири дни по-късно (в Женева този път) от този на Lotus Esprit V8, предназначен за движение по обоществените пътища. Този модел, оборудван с 3,5-литров V8, развиващ повече от 350 к.с. и 400 Нм, може да развива 250 км/ ч и да,ускори от 0 до 100 км/ч само за 5 сек.
И накрая заедно с Elise S2, който ще отпразнува своята 20-годишнина през 2021 г., ще отбележим и 10-годишнината на Evora GTE, състезателен модел, задвижван от 4,0-литров агрегат на Toyota-Cosworth V6, който позволи на британската марка да се завърне в 24-те часа на Льо Ман чрез австрийската структура Jet Alliance Racing. Един от двата автомобила с номер 65, управляват от Джони Моулем, Джеймс Роситър и Джонатан Хирши, в крайн сметка зае 22-ро място в общото класиране, 7-мо място в категорията GTE Pro.