Немският автомобилен производител оповести чиста загуба от 1.29 милиарда евро за първото тримесечие на 2009 г - доста повече от очакванията на анализаторите, които предричаха едва 790 милиона евро.
Оперативният резултат се характеризира със загуба, равняваща се на 1.426 милиарда евро при приход от 1.976 милиарда преди година. През първите три месеца на 2009 г. Daimler е продал 332 300 превозни средства, което е с 34% по-малко от същия период на миналата година. Приходът от продажбите oтстъпва от 24 милиарда до 18.7 милиарда евро. Лошите резултати се дължат на спада в продажбите на автомобили и камиони поради икономическата криза.Що се отнася до бъдещите перспективи, компанията от Щутгарт очаква “постепенно подобрение на оперативния резултат през настоящата година”. Въпреки тези прогнози резултатът за второто тримесечие вероятно отново ще е “крайно отрицателен”, а продажбите и оборотът през 2009 г. ще са по-малки от тези през 2008 г., декларираха от Daimler.
Немският автомобилен производител лансира програма за редуциране на разходите , която ще позволи на компанията да спести 4 милиарда евро, без обаче да се уточняват конкретните параметри по нея. Изпълнителният директор Дитер Цетше не изключи в тази връзка и евентуални уволнения.
На борсата във Франкфурт отделната акция на компанията падна с 5,19% до 25.91 евро.