Проблемите с надеждността са резултат на мащабните модификации по двигателя
Renault изостана драстично при прехода от атмосферните V8 към хибридните V6, което принуди французите да поемат прекомерни рискове при опитите си да наваксат пасива спрямо Mercedes и Ferrari. Задвижващата система за сезон 2017 бе променена тотално спрямо своя предшественик, което има видим резултат по отношение на динамиката, но и провокира куп технически проблеми.
Новият MGU-K например дефектираше постоянно и Renault се върна към предишната спецификация, като причината за това е в мащабната промяна в цялостната архитектура, признава босът на Renault F1 Сирил Абитебул.
„Няма да е професионално, ако кажа, че тези проблеми бяха очаквани”, коментира Абитебул за Motorsport.com. „Не проектираме нов двигател с идеята, че той няма да работи както трябва. Истината е, и това все още ни тежи, че винаги имаме проблеми при първоначалния дизайн.”
„Като казвам това, свършихме много работа по двигателя с вътрешно горене. Архитектурата му е коренно различна, целият двигател е променен. Може би сгрешихме, като решихме да правим толкова много неща през зимата. Ако трябва да съм искрен, сякаш беше прекалено.”
С напредването на сезона наказанията за пилотите, които използват двигатели на Renault, стават неизбежни. Това допълнително усложнява ситуацията.
„Взимаме MGU-H модула от един двигател и го прехвърляме на друг, после MGU-K от трети двигател и започваме да правим истинско чудовище. Това увеличава и операциите, които извършваме. Момчетата, които са отговорни за двигателите, са по-натоварени, а и заради всички тези промени допускаме и елементарни грешки. Това прави ситуацията още по-тежка. Влизаме в един порочен кръг, от който измъкване няма.”
Въпреки проблемите Абитебул е уверен, че следващата година ще бъде значително по-силна за Renault заради стабилността на правилата. По-добрата надеждност ще осигури възможност на французите да се концентрират върху динамиката и да наваксат пасива си, завършва управителният директор на Renault F1.