Как ще се нарича компактният електрически модел между ID.2 и ID.3?
Volkswagen е пред дилема: Марката ID. за електрическите модели се утвърди. Но какво ще се случи с толкова ценни модели, като Golf, който доминира в компактния клас от десетилетия? Сега има първи индикации.
Според шефа на марката Томас Шефер Volkswagen не иска да се откаже от името "Golf" и вместо това има намерение да го направи част от серията ID., когато актуалният Golf 8 излезе в пенсия през 2027 г.
VW ID. Golf под ID.3
На автомобилното изложение в Лос Анджелис шефът на VW каза пред британското списание "Autocar", че името Golf вече се свързва и с електрически модели на VW. „Имаме иконични маркови имена, като Golf или GTI. Би било лудост да ги оставим да умрат. Придържаме се към логиката ID., но емблематичните модели ще имат име.“ Той посочва и ID. Buzz, който за разлика от другите ID. модели на групата няма номер. В този ред на мисли VW може да има "ID. Golf", казва Шефер.
При това шефът на марката даде да се разбере, че ID. Golf не е заместител на ID.3. Двата модела трябва да се разглеждат поотделно по отношение на размер и позициониране. „ID.3 никога не е бил наследник на Golf, по-скоро е Golf Plus“, каза той. А предстоящото девето поколение Golf щяло да бъде позиционирано между обявения ID.2 и ID.3 и да бъде базирано на новата SSP платформа на компанията от Волфсбург (Scalable Systems Platform), която ще бъде на разположение от 2026 г. и ще замени модулния електрически комплект (MEB).
VW работи върху бъдещи имена
Наскоро шефът на Volkswagen обяви, че компанията работи върху система от имена на моделите за следващите десет години. Това важи и за Golf и Polo, добави той. Още тогава той каза, че една промяна на съответните ID. модели не би имала смисъл. Пълната номенклатура на електрическата серия трябва също да бъде лесна за разбиране за всички пазари. В този контекст VW планира да въведе "X" за електрически SUV модели. Линията R, известна със спортните версии с вътрешно горене, от 2030 г. ще включва и динамични електрически автомобили.
Заключение
VW остава верен на Golf и внедрява ценното име в гамата си ID. Тогава ID. Golf като емблематичен модел няма да се нуждае от номер като също компактния ID.3 и с това ще влезе в традицията на ID. Buzz. Шефът на VW Шефер позиционира ID. Golf между предстоящия ID.2 и ID.3, който той вижда повече като електрически наследник на VW Golf Plus. Под въпрос е тогава какво ще прави компанията с имената "Polo" и "Passat". Следвайки тази логика, малкият ID.1 може да осъмне като ID. Polo, или комби версията на ID.7 – като ID. Passat.
Текст: Холгер Витих