Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Golf GTI, Focus ST и Volvo C30 T5: Лоши момчета

01.03.2007 12:02 4
4
2571812425

Окончателна ли е подредбата на картите в сегмента на мощните модели в компактния клас? Отговорът на Volvo е категорично „не”, и шведската марка пусна в продажба върховата версия на C30, изправяйки се срещу утвърдени конкуренти като Ford Focus ST и VW Golf GTI. Какъв е резултатът от смелия ход на шведите?

Първото, което прави впечатление при разглеждането на ценовите листи на трите моделаq е фактът, че С30 е чувствително по-скъп в сравнение с двамата си противници Golf GTI и Focus ST. Разлики в оборудването действително има, но те не биха могли да се определят като особено значими. Дори екипирани с почти всичко, което спада към серийната екипировка на С30, VW и Ford пак остават по-достъпните алтернативи на шведския спортист. Най-малкият модел в гамата на Volvo все пак донякъде компенсира тази разлика с отличното качество на използваните в интериора материали и възможността за поръчване на някои опции, които изобщо не се предлагат при останалите модели в класа.

С модела С30 Volvo искат тотална промяна в имиджа

Всичко във вътрешността на „шведа”, което изглежда като метал, не е пластмасова имитация, а истински метал, и по отношение на качеството С30 на практика се изравнява с недостижимото досега равнище на Golf. По този параграф Focus изглежда декласиран: големите количества твърда и неприветлива пластмаса развалят впечатлението от иначе функционалния кокпит.

Когато тежките врати на Volvo се захлопнат леко с вдъхващ чувство за солидност звук, човек действително започва да си спомня за епохата на култовите модели на марката от 70-те и 80-те години. За щастие обаче, новият представител на компанията няма нищо общо с флегматичността на своите далечни предци. На празен ход петцилиндровият двигател на практика почти не се чува, а липсата на турбодупка и мощната тяга са удоволствие за сетивата. Който настъпва педала на газта „до дръжката”, ще остане повече от приятно изненадан: T5 се ускорява от място до 100 км/ч с две стотни от секундата по-бързо в сравнение с GTI, и се оказва малко по-бърз от лидера на този сегмент от пазара дори при дисциплината 0-180 км/ч.

C30 показва и с пет километра по-висока максимална скорост от VW Golf GTI, но във всекидневната употреба несравнимо по-важни се оказват фините маниери на този автомобил – той не дразни пасажерите и водача с твърде натрапчив звук от страна на двигателя, аеродинамичните шумове са много дискретни, а вместо типичната за този тип автомобили твърдост, окачването показва отличен комфорт на возене.

Focus и Golf са с по-стегната настройка на окачването

Ford разполага с по-стегната настройка на ходовата част, но и тук преминаването през неравности е достатъчно плавно. Изобщо, макар техниката на двата автомобила да е почти напълно идентична, Focus ST показва доста по-агресивен и безкомпромисен характер, като включително и двигателят му може да се похвали с по-агресивен, но не и прекомерно гръмогласен тембър. Петте допълнителни конски сили на Focus ST имат значение само на хартия, в реални условия динамиката на двата автомобила е на едно и също ниво.

Golf от своя страна предлага блестящ четирицилиндров турбомотор с фантастична тяга, както и великолепна управляемост при всякакви условия. Опитът на марката от Волфсбург в създаването на този тип автомобили казва своето и в крайна сметка GTI е победител по точки в този тест, независимо от оскъдния комфорт на возене. Focus е идеалният избор за онези, които ценят не само динамиката и спортния дух, но и комфорта и характерния нрав на един петцилиндров турбодвигател. Volvo пък е алтернативата за онези, които не биха искали да притежават нито Ford, нито VW... Иначе според критериите на auto motor und sport за С30 остава третото място в теста, което разбира се съвсем не го превръща в губещ – при автомобилите, за които емоцията е на първо място, губещи няма.

Текст: Кристиан Щагер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари

Анонимен
хбхб

анонимен
da prav si Kire samo po tova se razli4avat i SEATA e po grozniq i po evtin variant na GOLF.Ina4e az sum za Volvo-to poneje sum imal takova i znam za kakvo stava vupros ili s 2 dumi pristrasten sum

Кирил
Ха-ха, Митко, а не ти ли минава през акъла, че Seat Leon е базиран на VW Golf 5 и че двата автомобила се различават основно по дизайна.

mitko
Ima li smisal da govorq Seat leon cupra e istinata ne mi govorete za volvo i za ford i za golf ...

ицооо
Като не ти харесва има 1 вагон списания, пренасочи се на другаде. Колкото до wv са най-продаваната марка в европа. Ти ще кажеш, че европейците са глупави или са излъгани от немските списания. Така че не си прави труда да четеш, а иди да пишеш домашни.

comments powered by Disqus