Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Голяма грешка

08.10.2021 18:02

Държавната администрация на Папуа Нова Гвинея търси купувачи за 38 автомобила Maserati

Преди време островната държава Папуа Нова Гвинея закупува луксозен автопарк за целите на голям бизнес форум. Сред тях са и 40 автомобила Maserati, които събират прах от три години и сега островната държава спешно иска да ги продаде. Оказва се, че задачата не е толкова лека...

„Беше ужасна грешка да купим тези 38 Maserati”, със съжаление в гласа споделя финансовият министър на Папуа Нова Гвинея сър Джон Пундари. Това е напълно обяснимо, защото третата по големина островна държава в света е и една от най-бедните страни в глобален мащаб. А ръководството на страната просто са искали да проявят гостоприемство - за срещата на АТЕС (Азиатско-тихоокеанското икономическо сътрудничество) през 2018 година Папуа Нова Гвинея закупува наред с множество други луксозни возила и 40 автомобила Maserati, за да осигури луксозен транспорт на участниците в срещата. Разбира се, лимузините, включително и Maserati Quattroporte, се справят отлично със задачата, но след това почти не се използват. А на архипелага няма дори дилър на Maserati, който да се грижи за елементарната поддръжката на луксозния автопарк.

Противоречиви очаквания

В продължение на три години властите в Папуа Нова Гвинея се опитват да продадат стоите Maserati, като първоначално смятат, че потенциалните купувачи буквално ще се наредят на опашка за луксозните седани. Според публикацията на онлайн изданието на излизащия в Папуа Нова Гвинея Post Courier, се случва точно обратното – и до днес елитните возила отлежават със спаднали гуми и събират прах в склад в столицата Порт Морсби. Финансовият министър Пундари отдавна съжалява - „Ако бяхме далновидни, нямаше да купим Maserati“. На целия архипелаг няма никой, който да обслужва автомобилите и ситуацията излиза от контрол.

Продадени са само два екземпляра

След решение на кабинета, правителството предлага наличните Maserati на своите посолства в чужбина за служебни автомобили, но получава отказ от повечето поради високите разходи за поддръжка. От първоначалните 40 в момента са налични цели 38 автомобила от италианската марка, докато едно Bentley от същия автопарк е намерило нов собственик наскоро. Сега министерството на финансите предлага почти новите Maserati с отстъпка от 20%. Но дори и така, всеки от автомобилите би струвал около 100 000 евро – без разходи за транспорт, вносни мита и евентуално хомологация за движение европейските пътища. Вероятно ще се наложи Папуа Нова Гвинея да ревизира допълнително ценовите си очаквания.

208 автомобила изчезват безследно

Още от самото начало страната има лош късмет с поръчката на луксозни автомобили за срещата на АТЕС. Около покупката на скъпите луксозни лимузини се завихря лют скандал, който не е учудващо, зщото освен останалите безумни разходи, въпросните Maserati са докарани с транспортен самолет (!) от дилър в Шри Ланка. Това не изглежда твърде нормално на фона на финансовите възможности на бедната островна държава, която няма дори прилична питейна вода и здравеопазване. Буди недоумение и фактът, че от закупените за срещата луксозни автомобили още през 2019 година изчезват безследно 208 автомобила. По онова време полицията има подозрения, че автомобилите се използват за лични цели от определени лица в страната и планира да започне разследване. Няма данни как е приключило то…

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Като домакин на срещата на АТЕС през 2018 година Папуа Нова Гвинея закупува парк от луксозни лимузини, 40 от които носят емблемата на Maserati. В островната държава няма дилър на Maserati и от края на срещата италианските лимузинит събират прах на склад без никаква възможност за поддръжка. Сега управляващите търсят купувачи за почти новите автомобили в чужбина, но исканата единична цена от 100 000 евро явно е доста висока, защото желаещи няма. Интересно защо автомобилите въобще са били закупени, а не просто наети?

Коментари
comments powered by Disqus