Компанията направи множество прототипи, като и всеки от тях е произведен за изпитания на една или друга система
Компанията Google обяви създаването на първия изцяло работещ прототип на автомобил с автопилот. Инженерите отбелязват, че са извършили огромна работа и в резултат на това вече представят кола,проектирана от нула, която се движи без участието на шофьор.
За последните няколко месеца компанията направи множество прототипи, като и всеки от тях е произведен за изпитания на една или друга система. Например Google произведе отделна кола за тестове на спирачната система, както и за изпитания на сензорите, които определят състоянието на пътното платно. «За първи път събираме всички системи в един модел – нашия пръв автомобил, който е способен да се движи самостоятелно», съобщава Google в официална пресиинформация.
Известно е, че през август конструкторите на автомобила с автопилот се съгласиха да добавят кормило и педали в тестовия прототип. По-рано в Google-мобила от уредите за управление присъстваше само един бутон. От компанията определят новия автомобил като «най-добрия новогодишен подарък в света» и заявяват, че планират да посветят всичките си почивни дни на тестове на новия прототип.
До днешния ден автомобилът с автономно управление в рамките на тестове е изминал над милион километра. Един от техническите проблеми, който сега си опитва да реши екипът на Google, се състои във възприемането на сигналите на светофара. До момента системата често дава грешки, ако на улицата светлината не е достатъчно силна или, например, в участъци на ремонтни работи и на пътя е поставен временен светофар – стереокамерите и сензорите не могат да ги разпознават, и ако устройството не е обозначено на картата на системата.
За грешки в изчисленията на електроника и говорят и самите представители на Google. Директорът на проекта Крис Армсън споделя пред вестник Tampa Bay Times, че този проблем наистина все още не е решен. Според него безпилотният автомобил може да мине на червена светлина, ако светофарът не е обозначен на картата - системата просто не разбира, че там има сигнал за пресичане на пътното платно. Въпреки това той подчерта, че рискът е минимален: картата ще бъде актуализирана доста бързо. Но какво да кажем за временни светофарите, инсталирани при ремонтните работи по пътищата, Армсън не дава повече подробности.
Електрониката не може да прави разлика и между дупките по пътя, или, например, отворената шахта. Към днешна дата системата може да се разпознава само трафик конуси, които показват ремонтните дейности на пътя.