Алберт Бирман потвърди, че двигателят от Hyundai i30 N и Veloster N ще отиде в Kona
За първи път споменават N-версиите на кросоувърите Tucson и Kona през 2017 г.. Оттогава използват ироничния епитет „Kona N the Barbarian“, псевдоним от името на филма Conan the Barbarian („Конан варваринът“, 1982 г.). Мениджърите на Hyundai веднага предупредиха, че "горещите” N-кросоувъри ще трябва да изчакат. Тежкият камуфлаж на Kona N, който сега e на тестове на Северната дъга на Нюрбургринг, намеква: премиерата ще се състои през 2021 г. Изглежда, че разработването на Tucson N, базиран на четвъртото поколение на модела, е започнало по-рано от Kona.
Kona е компактен хечбек (4165 × 1800 × 1550 мм, междуосие 2600 мм). Hyundai i30 N е със 170 мм по-дълъг от него, така че имаме среща с най-малките N-автомобили . Колко агресивен може да изглежда Kona, показа изданието Iron Man.
Стандартният Kona крие изпускателната система, но с два заобени накрайника, незаменим атрибут на N-моделите. Същото може да се каже и за гумите Michelin Pilot Super Sport (225/40 R18) и Pirelli P Zero (235/35 R19).
Алберт Бирман вече потвърди, че двигателят от моделите с каросерия хечбек Hyundai i30 N и Veloster N ще преминат към Kona. Те имат четирицилиндров турбо агрегат Theta 2,0 T-GDI, работещ в тандем с шестстепенна механична трансмисия, генерира 250 к.с., 353 Нм, а пекетът Performance увеличава мощността до 275 к.с. Не е ясно защо третият и най-малък “горещ” хечбек , който вече е готов, трябваще дъ бъде разработван толкова дълго. Искаме да се надяваме на приятна изненада, което да обясни забавянето.