Малкият електромобил ще бъде съпоставим по размер с него (дължина 3,6-3,7 м)
Немската компания Volkswagen още през 2016 г. говореше за създаването на необичайно достъпен електрически автомобил. Оттогава изтече много вода. И така, модулната електрическа платформа MEB, първоначално представена на няколко концепта, е в основата на серийния модел ID.3. Да, и събратят му ID.4 като подход. Но най-малкият автомобил от тази гама, според запознати, ще се казва ID.1. И ще смени сегашния подкомпактен Volkswagen e-up !, така че да бъде съпоставим по размер с него (дължина 3,6-3,7 м).
Съвременният e-up модел!, който в Германия струва от 21 975 евро без бонуси, е оборудван с електродвигател с мощност 83 к.с. и 212 Нм, с батерия с капацитет с 36,8 кВтч (от които се използват 32,3 kWh) и изминаване с едно зареждане 260 км в цикъл WLTP.
Запознати предвиждат появата на ID.1, който е вдъхновен от модела ID.3. По-късно между тях ще се появи и ID.2: електромобил от сегмент B с приблизителна дължина 3,9–4,1 м, конкурент на Renault Zoe.
Британски журналисти прогнозират Volkswagen ID.1 с две батерии по избор: 24 кВтч и 36 кВтч. Във втория случай пробегът с едно зареждане ще бъде близо 300 км. По-малката батерия няма да впечатли никого през 2022 или 2023 г., когато ID.1 ще се пояи на пазара. Но с 24 кВт ч, „първият“ Nissan Leaf, стартиращ като габарити в сегмент C, а не в A, както ID.1, започна своята кариера перфектно. Но най-малката модификация на новата електрическа гама на Volkswagen трябва да струва значително по-малко от 20 000 евро. Добавяме, че производителят резервира всички индекси от ID.1 до ID.9 за своите модели на платформата MEB. Ако те не са достатъчни, ще бъдат използвани някои допълнителни обозначения. По-конкретно, запознатите обещават хечбек ID.1 с високопроходим вариант, наречен ID.1 Crozz и събрат по форма на малкия лекотоварен фургон e-Roomzz.