Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Графеновите батерии се зареждат за 15 секунди

10.09.2020 09:59

Приключи разработването на така наречената SuperBattery с живот на стотици хиляди цикли

Естонският стартъп Skeleton Technologies, в сътрудничество с Технологичния институт Карлсруе, приключи разработването на така наречената SuperBattery - графенова батерия с време за зареждане от 15 секунди и живот на стотици хиляди цикли. Ключът към проекта е нанотехнологичен материал, наречен Curved Graphene, патентован от Skeleton и използван в електроди. Главният изпълнителен директор Таави Мадиберк смята, че сътрудничеството на европейските фирми трябва да бъде ключът към лидерството на ЕС в съхраняването  на енергия.

Суперкондензаторите (снимката показва един от производствените етапи) са добри, когато трябва да получат огромни зареждащи или разреждащи токове за многократко време (системи за възстановяване на енергия за спиране, Start & Stop, само стартери). Но да да съхраня повече енергия за други задачи не е толкова лесно.

Skeleton Technologies е със седалище в Гросрдорф , Германия, в района, известен като Silicon Saxony. Има около 300 компании, работещи в областта на микроелектрониката и свързаните с нея области.

В малки обеми суперкондензаторите отдавна се използват в автомобилната индустрия като буферно съхранение (примери: системата Mazda i-ELoop и хибрида Lamborghini Sian). Ограниченията са свързани с ключовите свойства на суперкондензаторите - те имат огромна изходна мощност на единица собствена маса, но малко количество енергия. В чист вид те не са в състояние да заменят химическите батерии на електрическите автомобили. Но някои комбинации от суперкондензатори и традиционни литиеви клетки могат да осигурят на автомобила интересна комбинация от свойства, смята Skeleton Technologies.

Самата SuperBattery по някакъв начин пресича принципите на съхранявя на енергия, както при кондензаторите и химичните реакции. Между другото, поглъщането на един от големите производители на суперкондензатори Maxwell Technologies от Tesla през 2019 г. също свидетелства: автомобилните производители вярват в перспективата на тази посока в развитието на батерийната технология. Но литиево-йонните батерии също не казаха последната си дума. Например, писахме за клетки с шестминутно зареждане и за преживяването с „пълнене“ на 100 км за по-малко от три минути.

Skeleton Technologies вече произвежда различни суперкондензаторни агрегати за стационарни и транспортни приложения (показан тук е завод за производство на електроди). Въвеждането на SuperBattery в серийно производство изглежда еволюция на тази технология.

Skeleton Technologies постигна споразумение с Института Карлсруе не само за съвместното развитие на SuperBattery, но и за сътрудничество при извеждането на технологията на пазара. Естонска фирма също заяви, че е подписала писмо за намерение за един милиард евро с водещ производител на автомобили, за да комерсиализира разработката. Неговото изпълнение се очаква предварително през 2023 г., уточнява изданието  ElectricCarsReport.

Коментари
comments powered by Disqus