Себастиан Фетел спечели десетия си полпозишън през сезона, докато неговият съотборник в екипа на Red Bull Марк Уебър остана едва пети. Само 31 хилядни не достигнаха на Люис Хамилтън (McLaren) да измести Фетел от първата позиция.
Лидерът във временното класиране Фернандо Алонсо (Ferrari) се пребори за третото място на стартовата решетка, което с оглед проблемите на Уебър му дава предимство в решителната Гран при на Абу Даби.
Много интересна стратегия избраха от Red Bull за последната фаза от квалификациите на „Яс Марина”. По традиция пилотите в челната десетка правят по един или два опита в началото й, след което влиза в бокса за смяна на гумите и отново се връщат на трасето за финалния си щурм. В случая обаче състезателните инженери на Фетел и Уебър предпочетоха двамата им пилоти да се появят на пистата в Q3 с известно закъснение, да не правят смени на гумите и да хвърлят всичко в три последователни опита.
Ползата за двамата бе липсата на трафик в този момент от пистата. От нея обаче се облагодетелства само Фетел, който спря хронометрите на 1:39.394 минути и оглави класирането. Преди това германецът бе спечели предишните две квалификационни фази, ето защо това негово постижение не бе особена изненада. Уебър обаче така и не можа да намери верния ритъм и остана на повече от половин секунда зад своя съотборник, което му отреди петото място.
Останалите пилоти в челната десетка заложиха на класическата схема със спиране в бокса. Тя бе на път да проработи за Хамилтън, който след втория сектор на последния си опит имаше минимален аванс спрямо Фетел. В третия обаче британецът загуби време и в крайна сметка остана на 31 хилядни от полпозишъна.
Фернандо Алонсо не разполагаше с темпото на двамата състезатели пред него, но с финалния си тур се изкачи на трето място, което му гарантира не само чистата страна на пистата, но и две места преднина на грида спрямо основния претендент за титлата Марк Уебър. Между тях място намери Дженсън Бътън (McLaren), а Фелипе Маса допълни челата шестица, която логично бе окупирана от трите най-силни тима през 2010 г., а именно Red Bull, McLaren и Ferrari.
Рубенс Барикело (Williams) направи поредната си силна квалификация и не само си проби път до Q3, но и изпревари двамата пилоти на Mercedes Михаел Шумахер и Нико Розберг в битката за седмото място, финиширали съответно осми и девети. Челната десетка допълни Виталий Петров, който за първи път през тази година бе по-бързият пилот на Renault в квалификациите. Неговият съотборник Роберт Кубица допусна грешка в последната комбинация от завои при финалния си тур в Q2 и остана единайсети.
Резултатите от квалификацията може да видите тук, а старта на Гран при на Абу Даби, последен кръг за сезон 2010 - утре в 15:00 на живо по TV7.