Кими Райконен (Lotus) спечели първата си победа във Формула 1 след Гран при на Белгия през 2009 година. Двамата претенденти за титлата Фернандо Алонсо (Ferrari) и Себастиан Фетел (Red Bull) завършиха на втора и трета позиция, което означава, че разликата между двамата два кръга преди края на сезона е 10 точки в полза на германеца.
Люис Хамилтън (McLaren) бе начело до 20-ата обиколка, но получи повреда и отпадна. Неговият съотборник Дженсън Бътън пък се смъкна до четвъртото място, след като Фетел го изпревари два тура преди края.
Без време за почивка
Пистата „Яс Марина“ по традиция предполага скучни и монотонни надпревари, но тази година бе домакин на едно от най-запомнящите се състезания. Битката започна още на старта, защото Хамилтън запази първата си позиция, но Марк Уебър (Red Bull) се забави и бе изпреварен последователно от Райконен и Пастор Малдонадо (Williams). Фернандо Алонсо също се възползва от грешката на австралиеца и малко след като мина пред Бътън, атакува успешно и Уебър, за да излезе на четвърто място.
След наказанието вчера Себастиан Фетел логично потегли от питлейна с твърдите гуми и започна да си пробива път към челото, но при едно от изпреварванията повреди дясната част на предното си крило. Не това обаче спря устрема му към челната десетка, а Даниел Рикардо (Toro Rosso). Заради катастрофата между Нараин Картикеян (HRT) и Нико Розберг (Mercedes) в деветата обиколка на пистата излезе автомобил за сигурност. Поведението на Рикардо зад него изненада Фетел и той отнесе едно от таблата, маркиращи оставащите метри до завоя. При това положение световният шампион нямаше избор и пое към боксовете за нови гуми и предно крило.
Героите на деня
В челото всичко изглеждаше далеч по-спокойно. Хамилтън запази лидерската си позиция при рестартирането на надпреварата и започна постепенно да се откъсва пред втория Кими Райконен. 20 обиколки след старта обаче британецът бе принуден да паркира своя автомобил, след като загуби мощност.
Проблемите на Хамилтън отвориха отлична възможност пред Райконен, който я сграбчи с две ръце. Въпреки че на пистата отново се появи автомобил за сигурност, който елиминира авансът му от близо осем секунди спрямо Алонсо, той запази лидерската позиция до финала и спечели първата си победа след аферата във WRC. Алонсо трябваше да се примири с второто място, което обаче го доближи на 10 точки от Фетел в шампионата при пилотите.
Именно Фетел бе героят на деня, защото въпреки непланираното първо спиране, той се пребори за третата позиция на финала. Световният шампион срещна най-големи затруднения с Дженсън Бътън, който две обиколки преди финала пазеше последното място на подиума. Все пак в завой номер 11 Фетел се възползва от предимството на по-новите си гуми и го изпревари.
В зоната на точките
Стартиралият от трета позиция Пастор Малдонадо имаше проблеми със своя KERS и въпреки това се пребори за петото място. За това обаче му помогна в голяма степен Серхио Перес. В 39-ата обиколка пилотът на Sauber се възползва от битката между Ромен Грожан (Lotus) и Пол ди Реста (Force India) и ги изпревари един след друг, но пък в последвалия завой допусна грешка и връщайки се на трасето, удари Грожан. Последвалия масов инцидент доведе до отпадането не само на французина, но и на Марк Уебър, който преди това бе замесен в други два инцидента – първия с Малдонадо, а втория с Фелипе Маса (Ferrari).
Хаосът на 11 завой и последвалият автомобил за сигурност осигуриха шестото място на Камуи Кобаяши (Sauber) и седмото на Фелипе Маса. Бруно Сена (Williams) пък прогресира до осмото място, въпреки че още след първата обиколка бе в дъното на колоната заради контакт с Нико Хюлкенберг (Forde India). Челната десетка допълни Даниел Рикардо (Toro Rosso), след като Михаел Шумахер (Mercedes) спука гума и трябваше да влиза втори път в бокса.
Гран при на Абу Даби бе едно от най-вълнуващите състезания през настоящия сезон. Но не забравяйте, че до края му има още два старта, които ще определят носителя на титлата. Първият от тях е на новата писта в Остин след две седмици.
aimless
Гащника е велик! Наздраве! :)