Кими Райконен спечели десета победа в своята кариерата още при дебюта с екипа на Ferrari. Финландецът бе безапелационен на старта на сезона във Формула 1 и изпревари с близо седем секунди пилотът на McLaren Фернандо Алонсо, който финишира втори. Люис Хамилтън оформи триото на подиума, въпреки че това бе първо участие за младия британец в най-комерсиалното автомобилно състезание.
Сезон 2007 стартира отлично за екипа на Ferrari. Кими Райконен спечели Гран при на Австралия и доказа, че има потенциал да замести успешно седемкратния шампион Михаел Шумахер в Скудерията. Победата на финландеца е логично следствие на стабилните резултати, които F2007 демонстрира на финалния етап от предсезонната подготовка, по време на свободните тренировки и квалификациите и естествено през всички 58 обиколки на пистата “Албърт Парк”, с които новият сезон във Формула 1 започна.
Най-интересният момент от Гран при на Австралия бе стартът на надпреварата. Фернандо Алонсо потегли лошо и позволи да бъде изпреварен от Хайдфелд. Междувременно Кубица атакува Хамилтън и младият британец остана от външната страна на първия завой. Люис се възползва в максимално добра степен от създалата се ситуация и изпревари своя съотборник в екипа на McLaren, заемайки третата позиция. Големият победител на старта обаче бе Кими Райконен, който безкомпромисно се изстреля начело и не даде дори и минимален шанс на своите конкуренти да се борят за първото място. Така след първата обиколка подреждането в челото бе следното: Райконен, Хайдфелд, Хамилтън, Алонсо, Кубица, Фисикела, Уебър и Ралф Шумахер.
Кими бе видимо по-бърз от пилотите на BMW и McLaren и само след петата обиколка вече имаше аванс от близо три секунди. Неговият съотборник в екипа на Ferrari Фелипе Маса също поддържаше отлично темпо, но в края на колоната. Младият бразилец постигна 16-и резултат на квалификациите заради проблеми със скоростната кутия, но смени своя двигател, което днес го изпрати на последната позиция на стартовата решетка. Въпреки това Маса активно се включи в битката и смело си пробиваше път към челото, където срещаше отчаяната съпротива на пилотите на Honda.
Ник Хайдфелд влезе първи в бокса по време на 14-та обиколка, което позволи на Хамилтън и Алонсо да ускорят темпото. Младият британец сякаш нямаше никакви притеснения от факта, че още при дебюта си се конфронтира със своя съотборник Фернандо Алонсо и уверено се движеше на втора позиция, въпреки че допусна някои минимални грешки. В 18-ата обиколка Люис излезе начело, след като Кими Райконен също спря в бокса за презареждане и смяна на гуми. Алонсо последва примера на “Айсмен” по време на 22-ата обиколка, а веднага след него и Хамилтън се отправи към пита. Въпреки че Хайдфелд имаше аванс пред двамата пилоти на McLaren, след първите влизания в бокса състезателят на BMW остана пети. Неговият съотборник Роберт Кубица се движеше четвърти, но проблем в скоростната кутия на F1.07 по време на 36-ата обиколка го изхвърли от надпреварата.
И при второто влизане в бокса на Кими Райконен механиците на Ferrari се справиха чудесно и съдействаха на техния пилот да се включи отново в надпреварата от трета позиция преди основните конкуренти от McLaren да направят пауза за смяна на гумите и презареждане. Хамилтън извърши аналогичната процедура 15 обиколки преди финала, а Алонсо – 13. Механиците на световния шампион бяха значително по-бързи, а Люис изгуби ценно време преди влизането в бокса заради препречване на Такума Сато. Логично следствие на проблемите около младия британец бе втората позиция, която Фернандо Алонсо зае след 45-та обиколка и запази досами финала на надпреварата.
Райконен уверено се движеше в челото на колоната, но миг разсейване можеше да го лиши от първата победа за сезона. 12 обиколки преди финала Кими натисна по-рязко спирачите и неговият F2007 напусна за момент пистата. Финландецът обаче се справи отлично с критичната ситуация и на момента стабилизира управлението на своя болид, губейки не повече една секунда.
Стартът на сезона в Мелбърн можеше да бъде помрачен от ужасяващия сблъсък между Дейвид Култард и Алекс Вурц девет обиколки преди финала. Шотландецът се опита да изпревари своя конкурент, но не прецени добре ситуацията и удари болида на Williams. Впоследствие автомобилът на Red Bull изхвърча във въздуха и мина на сантиметри от каската на Вурц, който се озова под него. За щастие сериозни последствия от катастрофата нямаше, но и двамата пилоти отпаднаха от надпреварата.
Въпреки неудачите на опитния Вурц сър Франк Уилямс може да бъде доволен, тъй като младият Нико Розберг финишира седми и спечели първи точки за Williams. Това обаче не може да се каже за екипа на Red Bull. Марк Уебър имаше шанс за седмата позиция, но нелепо завъртане при влизане в бокса го отпрати на тринайсето място.
На финала на надпреварата се завърза и интрига в борбата за петата позиция. Фелипе Маса бе избрал стратегия с едно влизане в бокса и до известна степен навакса закъснението, което му отреди последното място на стартовата решетка. Шест обиколки преди финала младият бразилец настигна Джанкарло Фисикела, но въпреки усилията не успя да изпревари пилота на Renault.
Карираният флаг маркира и успешния старт за екипа на Toyota. Японският тим имаше невероятни проблеми по време на предсезонната подготовка, но намери място в зоната на точките благодарение на Ралф Шумахер, който финишира осми. Ярно Трули завърши директно зад своя съотборник на девета позиция.
Последният акцент в Гран при на Австралия заслужават братските Honda и Super Aguri. Екипът на Ник Фрай бе далеч от постиженията, които през сезон 2006 му гарантираха четвъртата позиция при конструкторите, но това едва ли е изненада след ужасяващите резултати, които RA107 демонстрира по време на тестовете тази зима. На обратния полюс от гледна точка на амбициите се представиха пилотите на Агури Сузуки. Такума Сато финишира дванайсети, а Антъни Дейвидсън – шестнайсети, което безспорно е успех от гледна точка на подготовката на екипа. Но реално погледнато резултатите не са толкова изненадващи, тъй като SA07 е дериват на Honda RA106 и има стабилна базисна подготовка, която да редуцира ефекта от липсата на тестове за новия болид на Super Aguri.
Гран при на Австралия - класиране
1. К. Райконен Ferrari F2007 1:25:28.770
2. Ф. Алонсо McLaren Mercedes MP4-22 +7.242
3. Л. Хамилтън McLaren Mercedes MP4-22 +18.595
4. Н. Хайдфелд BMW Sauber F1.07 +38.763
5. Дж. Фисикела Renault R27 +1:06.469
6. Ф. Маса Ferrari F2007 +1:06.805
7. Н. Розберг Williams Toyota FW29 + 1 об.
8. Р. Шумахер Toyota TF107 + 1 об.
9. Я. Трули Toyota TF107 + 1 об.
10. Х. Ковалайнен Renault R27 + 1 об.
11. Р. Барикело Honda RA107 + 1 об.
12. Т. Сато Super Aguri Honda SA07 + 1 об.
13. М. Уебър Red Bull Renault RB3 + 1 об.
14. В. Лиуци Toro Rosso Ferrari STR2 + 1 об.
15. Дж. Бътън Honda RA107 + 1 об.
16. А. Дейвидсън Super Aguri Honda SA07 + 2 об.
17. А. Сутил Spyker Ferrari F8-VII + 2 об.
Най-бърза обиколка
К. Райконен Ferrari F2007 1:25.235
Отпаднали
А. Вурц Williams Toyota FW29 - 49 об.
Д. Култард Red Bull Renault RB3 - 49 об.
Р. Кубица BMW Sauber F1.07 - 39 об.
С. Спийд Toro Rosso Ferrari STR2 - 29 об.
К. Алберс Spyker Ferrari F8-VII - 11 об.
Класиране при пилотите
1. К. Райконен 102. Ф. Алонсо 8
3. Л. Хамилтън 6
4. Н. Хайдфелд 5
5. Дж. Фисикела 4
6. Ф. Маса 3
7. Н. Розберг 2
8. Р. Шумахер 1
Класиране при конструкторите
1. McLaren-Mercedes 142. Ferrari 13
3. BMW Sauber 5
4. Renault 4
5. Williams-Toyota 2
6. Toyota 1