Роберт Кубица (Renault) даде най-добро време в първата тренировка, с която стартира състезателния уикенд в Австралия. Полякът спря хронометрите на 1:26.927 минути и изпревари с две десети втория Нико Розберг (Mercedes GP).
Сесията бе почти преполовена преди отборите да започнат бързите си обиколки, като първоначално в челото се въртяха двамата представители на McLaren Люис Хамилтън и Дженсън Бътън, Нико Розберг и Роберт Кубица. Хамилтън оглави колоната, но Розберг стана първият пилот с време под 1:28 на „Албърт Парк”. Петнайсет минути преди края обаче Кубица излезе начело след като събра трите най-бързи сектора и записа време 1:26.927 минути. Зад него останаха Розберг и Бътън.
Двамата пилоти на Ferrari Фелипе Маса и Фернандо Алонсо завършиха съответно четвърти и шести, като помежду им място намери Себастиан Фетел (Red Bull). Хамилтън се смъкна в крайна сметка на седма позиция, а челната десетка допълниха Себастиен Буеми (Toro Rosso), Витали Петров (Renault) и Витантонио Лиуци (Force India).
Пол ди Реста се представи повече от впечатляващо в първата си свободна тренировка въобще. Тестовият пилот на Force India, който получи правото да кара вместо Адриан Сутил тази сутрин, завъртя цели 25 обиколки, като най-добрата от тях му отреди единайсето място. Михаел Шумахер остана дванайсети, на 1,4 секунди зад своя съотборник в Mercedes GP Нико Розберг, докато любимецът на местната публика Марк Уебър (Red Bull)- едва четиринайсети.
Първата тренировка за Гран при на Австралия бе пълен кошмар за екипа на Sauber, като двамата пилоти на отбора предизвикаха и двата червени флага на пистата тази сутрин. 40 минути след старта на сесията Камуи Кобаяши атакува много агресивно единайсетия завой и повреди своето предно крило след удар с един от конусите. Впоследствие японецът изтърва и дванайсетия тур, след което се озова извън пистата. 20 минути по-късно Кобаяши поднови тренировката си, но още при отварящата обиколка спря прекалено късно за третия завой, като само благодарение на бързата си реакция избегна страничните заграждения. Педро де ла Роса пък спря на пистата на излизането от четвърти завой десет минути преди финала.
Всички нови тимове се появиха на "Албърт парк" за първата свободна тренировка. Това обаче съвсем не означава, че сесията мина безпроблемно за тях. Ярно Трули (Lotus) пропусна половината от нея заради проблем с хидравликата, а Тимо Глок (Virgin) завъртя само осем обиколки заради повреда в едно от уплътненията на двигателя. За сметка на това пилотите на HRT Карун Чандок и Бруно Сена записаха съответно 24 и 19 обиколки, което си е повече от впечатляващо постижение с оглед на проблемите в Бахрейн.
Втората тренировка за Гран при на Австралия е от 7:30 бъларско време.