Brawn GP пласира и двамата си пилоти начело на грида още в първото официално състезание за отбора. Дженсън Бътън спечели полпозишъна с резултат 1:26.202, а на три десети зад него завърши втория Рубенс Барикело.
Преди по-малко от месец мнозина отписваха останалият без заводската подкрепа на Honda тим, а днес пилотите на Рос Браун окупираха първите две места на стартовата решетка за Гран при на Австралия. Доминацията на Brawn GP бе толкова категорична, че двамата пилоти бяха начело и в трите квалификационни сесии – първите две спечелени от Барикело, а третата решителна – от Бътън. Въпреки че базираният в Бракли тим е пряк наследник на Honda, в статистиката на Формула 1 Brawn GP ще остане като първият дебютант с полпозишън след 1954 година, когато заводският тим на Mercedes спечели квалификацията за френската Гран при.Пилотите на Brawn GP нямаха конкуренция в челото на колоната, но за сметка на това интригата за разпределението на местата от трето до десето беше огромна. Мнозина сочеха Нико Розберг (Williams), който бе най-бърз в трите тренировъчни сесии, за фаворит, но германецът не бе на очакваното ниво в квалификациите и завърши пети. По всяка вероятност обаче автомобилът на Нико е зареден с повече гориво и той ще разчита на по-дълга първа серия обиколки в утрешното състезание.
Докато Розберг не оправда очакванията на своите фенове, неговият сънародник Себастиан Фетел хвърли поредната бомба на „Албърт Парк”. В последната си бърза обиколка пилотът на Red Bull спря хронометрите на 1:26.830 минути и утре ще стартира от трета позиция. Съотборникът му Марк Уебър остана десети.
BMW Sauber стартира сезон 2009 с огромна надежда, но Роберт Кубица можа да се пребори единствено за четвъртото място на стартовата решетка. За ирония на съдбата съотборникът му Ник Хайдфелд дори не участва в третия квалификационен тур, въпреки че неговият автомобил бе оборудван с KERS, а този на Кубица - не. Германецът завърши единайсети и продължи традицията от миналата година да изпитва затруднения с темпото в единични бързи обиколки.
Драстичните промени в техническия правилник за сезон 2009 дадоха резултат и напълно разбъркаха подредбата на стартовата решетка. Сред шестимата най-бързи пилоти на „Албърт Парк, в групата на които попадна и Тимо Глок (Toyota), няма представител на шампионските отбори за последното десетилетие – Ferrari, McLaren и Renault.
Най-добре от звездната тройка се представи Скудерията. Фелипе Маса завърши седми, а Кими Райконен – девети. Световният шампион за 2005 и 2006 година Фернандо Алонсо (Renault) ще стартира дванайсети, докато двамата пилоти на McLaren Хейки Ковалайнен и Люис Хамилтън останаха съответно на четиринайсета и петнайсета позиция.
Настоящият шампион едва прескочи първата пресявка, но не взе участие във втория квалификационен тур заради повреда в трансмисията. Впоследствие отборът на McLaren реши да смени цялата скоростната кутия на MP4-24, което означава, че Хамилтън ще бъде наказан с пет места назад и ще потегли от последна позиция.
Междувременно ФИА насрочи за 14 април заседанието на Апелативния съд, което ще реши дали дифузорите на Brawn GP, Williams и Toyota са легални. Стюардите в Австралия дадоха зелена светлина на трите отбора за състезанието на "Албърт Парк", но Ferrari, Renault и Red Bull обжалваха решението им, което означава, че последната дума ще има Апелативният съд.
Стартът за Голямата награда на Австралия е утре от 09:00 часа българско време.
Мишо
Нещата общо взето се нареждат така: Последните стават първи, а първите последни.
Вини
Williams са подали контестация за легалността на аеродинамиката по Red Bull RB5 и Ferrari F60. Междувременно Toyota са дисквалифицирани и ще стартират от последните места, заради подвижни елементи в задните крила, а Хамилтън е наказан с 10 места назад, защото е сменил скоростната кутия (заради повреда в нея не е стартирал във втората сесия). Накратко . . утре ще бъде интересно :)