Люис Хамилтън спечели Гран при на Австралия, първи старт за сезона във Формула 1. Ник Хайдфелд с BMW остана на втора позиция, а първи подиум в своята кариера постигна третия Нико Розберг. Двамата пилоти на Ferrari Кими Райконен и Фелипе Маса отпаднаха от състезанието, което завършиха само седем състезатели.
Сезон 2008 във Формула 1 започна с победа за Люис Хамилтън, но и с едно уникално състезание на „Албърт парк” в Мелбърн, в което напрежението властваше от старта до самия край на надпреварата. От 22-ма пилоти на решетката завършиха само седем, след като на три пъти колата за сигурност излизаше на пистата.
Стартът
Хамилтън потегли добре и оглави колоната, като плътно зад него се залепи Роберт Кубица. Междувременно Фелипе Маса атакува третия Хейки Ковалайнен, но се забави прекалено при спирането за първия завой и изхвърча от пистата. Пилотът на Ferrari дори удари своя автомобил в загражденията и бе принуден да влезе в бокса за смяна на носа. С този инцидент започнаха неудачите на бразилеца, който отпадна по-късно в състезанието заради повреда в болида на Скудерията.
Междувременно в задните редици борбата също бе изключително оспорвана. Кими Райконен моментално се изстреля от непривичната за него петнайсета позиция и прогресира до осмото място. При опита си да изпревари Марк Уебър обаче двамата се удариха и австралиецът се озова в зоната за сигурност без възможност да продължи състезанието. Фисикела, Дейвидсън, Бътън и Фетел също отпаднаха, което стана причина за появата на колата за сигурност. Зад новия Mercedes SL63 AMG челната осмица оформиха Хамилтън, Кубица, Ковалайнен, Хайдфелд, Трули, Барикело, Райконен и Култард.
Хамилтън начело
Десет обиколки след началото на състезанието Хамилтън убедително водеше колоната с аванс от осем секунди спрямо втория Кубица. В задни позиции Райконен правеше опити да изпревари седмия Барикело, но бразилецът се защитаваше повече от успешно. Постепенно напрежението в челото спадна, за да се стигне до първите влизания в бокса.
17 обиколки след началото на състезанието Хамилтън спря за презареждане и смяна на гуми, но авансът му се оказа достатъчен, за да запази лидерската позиция. Неговият съотборник в екипа на McLaren Хейки Ковалайнен разчиташе на по-дълга първа серия и не сгреши. Хейки изпревари в пита втория Кубица и двамата пилоти на Сребърните стрели оглавиха колоната. Междувременно Маса се бореше с последните автомобили, а Райконен изпревари Барикело, за да излезе на седма позиция.
Прекрасно впечатление в началото на състезанието направи пилотът на Toyota Ярно Трули, който се движеше шести. При първото спиране в бокса обаче италианецът напусна своя автомобил заради повреда в електрониката и не продължи. Бившият световен шампион Фернандо Алонсо също демонстрира изненадващо добро темпо с оглед на резултатите, които Renault регистрира през уикенда, като 25 обиколки след началото на състезанието се движеше шести, макар и без да е влизал в бокса.
Отново кола за сигурност
Малко преди надпреварата да бъде преполовена Култард блокира прекалено агресивно една от атаките на изостаналия Маса и се вряза в неговия болид. Автомобилът на Red Bull полетя във въздуха и по пистата се разхвърчаха отломки от него, което стана причина за втората поява на колата за сигурност.
Голяма част от пилотите използваха този момент, за да влязат в бокса, но не и Райконен. Световният шампион явно разчиташе на стратегия с едно спиране и вече се движеше трети. При подновяването на надпреварата дори атакува втория Ковалайнен, но при опитите си да го изпревари изпусна третия завой и се озова в зоната за сигурност. Тази грешка извади Кими от състезанието, което в действителност приключи за него три обиколки преди финала заради технически проблем.
Объркани сметки
И след второто спиране в бокса Хамилтън запази лидерската си позиция. Неговият съотборник Хеки Ковалайнен също нямаше проблеми и екипът на Рон Денис предвкусваше първата двойна победа за сезона. 14 обиколки преди края обаче Тимо Глок изтърва спирането за завой номер 12 и излетя от пистата. За трети път автомобилът за сигурност се появи на трасето, което обърка сметките на Ковалайнен. Финландецът остана в дъното на колоната, защото трябваше да посети бокса.
Картите отново бяха разбъркани. Хаосът след катастрофата на Глок позволи на Рубенс Барикело да излезе от бокса на трета позиция, въпреки че избърза да потегли при презареждането и контузи един от своите механици. Няколко минути по-късно обаче стана ясно, че пилотът на Honda е посетил бокса преди питлейна да бъде отворен и получи наказание от десет секунди. Санкцията на Барикело изведе Нико Розберг на трето място, като пред него се движеше Ник Хайдфелд. Междувременно вторият в квалификациите Роберт Кубица бе ударен от пилота на Williams Казуки Накаджима и отпадна от състезанието, което според мнозина трябваше да го изведе на подиума.
На финала
Броени минути оставаха до финала, но интересните моменти продължаваха. Дебютантът Себастиен Бурде с Toro Rosso направи феноменално състезание и се движеше четвърти. Три обиколки преди края обаче двигателят на неговия автомобил дефектира и французинът отпадна. Въпреки това Бурде се пребори за последната точка, тъй като само седем състезатели финишираха надпреварата, а той бе най-добре класиралия се пилот от групата на останалите. Казуки Накаджима също спечели първи точки в кариерата си, след като завърши седми, макар и на една обиколка зад лидера Хамилтън.
Междувременно Фернандо Алонсо и Хейки Ковалайнен се бяха вкопчили здраво в борбата за четвъртото място. Двукратният световен шампион имаше минимален аванс, но с прекрасна атака в предпоследната обиколка неговият бивш съотборник го изпревари. Незнайно защо обаче Хейки пропусна Алонсо да мине напред малко преди финала и му подари петте точки – впечатляващ резултат с оглед дванайсетото място на испанеца на стартовата решетка.
Това бе и краят на първото състезание за сезона, спечелено по категоричен начин от пилота на McLaren Люис Хамилтън. Началото е повече от обещаващо, а продължението е само след седмица на пистата „Сепанг” в Малайзия.