Третата свободна тренировка отново демонстрира потенциала на F2007, но и скоростта на Кими Райконен. Финландецът постигна най-бързата обиколка 1:26.064 и отправи сериозна заявка към своите противници за предстоящия старт, отговорен за разпределение на местата на стартовата решетка. Квалификацията потвърди отличната комбинация между Айсмен и F2007. Кими спечели полпозишън и много надежди преди първото състезание за сезона, което ще стартира само след броени часове.
Първата квалификация за 2007 година реално демонстрира изводите, които провокира предсезонната подготовка: Ferrari разполага с един чудесен автомобил, болидите на BMW са конкурентоспособни на фаворитите за титлата, а McLaren може да разчита на отличните качества на своите пилоти, за да се върне на върха, където отборът се подвизаваше в края на 90-те години.
За Скудерията квалификацията на “Албърт Парк” бе същевременно страхотен успех, но и голяма разочарование. Кими Райконейн спечели дванайсети полпозишън в кариерата и фиксира F2007 в челото на стартовата решетка. Фелипе Маса обаче явно ще трябва да се откаже от амбициите за победа, тъй като скоростната кутия на неговия болид не издържа на натоварването и остави бразилеца на незавидната 16-а позиция. Разочарование определено има, защото Маса се представяше отлично на финала на предсезонната подготовка и по време на свободните тренировки, но за трагедия и дума не може да става, тъй като това е само началото, а и по-задната позиция в стартовата решетка не означава автоматично място извън първите осем. През 2005 г. например Алонсо започна състезанието от аналогичното 16-о място, а на финала намери място на подиума.
McLaren ще може да разчита в Мелбърн на бързия MP4-22, но и на своите отлични пилоти. Световният шампион Фернандо Алонсо завърши втори и ще застане редом до основния конкурент за титлата Кими Райконен на стартовата решетка. Представянето на Люис Хамилтън бе не по-малко впечатляващо. Още при първото си участие в квалификационна сесия дебютантът се позиционира на втора редица.
F1.07 отново избухна. За първи път в своята кратка история BMW ще стартира от толкова предна позиция. Ник Хайдфелд постигна трето време, а неговият партньор Роберт Кубица – пето. По време на предсезонната подготовка Williams бе най-сериозният конкурент на наследника на Sauber, но на квалификациите превъзходството на BMW над прекия съперник бе очевадно. Нико Розберг остана дванайсети, а Алекс Вурц – петнайсети. Какъв ще бъде крайният изход обаче, все още е твърде рано да се прогнозира, тъй като F1.07 демонстрира множество проблеми по отношение на надеждността, а това поставя под въпрос успешния финал.
Представянето на Renault в квалификационната сесия до известна степен е изненадващо. Хейки Ковалайнен, който нееднократно демонстрира, че може да бъде много бърз, отпадна още на Q2 и ще стартира от тринайсета позиция. Опитният Джанкарло Фисикела намери място сред десетте най-добри по време на втория етап от квалификацията и завърши шести. Въпреки че R27 не може да се бори с болидите на Ferrari, McLaren и BMW на единична обиколка, той демонстрира отлични резултати на дългите сесии и спокойно може да намери място на подиума.
Съботният ден хвърли Super Aguri във висините. По време на третата свободна тренировка Антъни Дейвидсън постигна трето време, а на квалификацията записа престижния единайсети резултат. Такума Сато обаче сътвори истинската изненада, след като се включи в Q3 и участва в разпределението на местата при десетте най-бързи пилоти. Дали обаче радостта на Агури-сан няма да се окаже прибързана? Отборът на Spyker официално е депозирал иск към FIA относно легалността на SA07, който представлява преработена версия на миналогодишния Honda RA106, а това може да сложи край на надеждите на японския тим за първа спечелена точка в най-комерсиалната автомобилна надпревара.
Изненада бе и представянето на Toyota. Въпреки че Ралф Шумахер имаше отново проблеми със скоростната кутия, а Ярно Трули потегли от бокса със закачен повдигач за задницата на автомобила, пилотите на японския тим намериха място сред първите десет. Определено частичният успех ще обнадежди екипа на Toyota след всичките проблеми, които съпътстваха отбора по време на предсезонната подготовка, но едва ли постижението по време на квалификацията може да се трансформира в краен резултат на финала на Гран при на Австралия.
Поздравления заслужава и Марк Уебър, който ще стартира от седма позиция и вдъхновен от собствената си публика ще гони място в зоната на точките. Дейвид Култард, който си партнира с Уебър в Red Bull, обаче бе далеч от постижението на своя съотборник и едва намери място сред първите двайсет.
Голямото разочарование отново се казва Honda. Дженсън Бътън и Рубенс Барикело останаха в зоната, която е запазена марка за Scuderia Toro Rosso и Spyker, и вероятно ще се борят да завършат надпреварата, а не да попаднат в зоната на точките, тъй като RA107 не може да се възползва оптимално от характеристиките на Bridgestone Potenza и има сериозни проблеми със стабилността в завоите.
Гран при на Австралия – стартова решетка
1. К. Райконен Ferrari F2007
2. Ф. Алонсо McLaren Mercedes MP4-22
3. Н. Хайдфелд BMW Sauber F1.07
4. Л. Хамилтън McLaren Mercedes MP4-22
5. Р. Кубица BMW Sauber F1.07
6. Дж. Фисикела Renault R27
7. М. Уебър Red Bull Renault RB3
8. Я. Трули Toyota TF107
9. Р. Шумахер Toyota TF107
10. Т. Сато Super Aguri Honda SA07
11. А. Дейвидсън Super Aguri Honda SA07
12. Н. Розберг Williams Toyota FW29
13. Х. Ковалайнен Renault R27
14. Дж. Бътън Honda RA107
15. А. Вурц Williams Toyota FW29
16. Ф. Маса Ferrari F2007
17. Р. Барикело Honda RA107
18. С. Спийд Toro Rosso Ferrari STR2
19. Д. Култард Red Bull Renault RB3
20. В. Лиуци Toro Rosso Ferrari STR2
21. А. Сутил Spyker Ferrari F8-VII
22. К. Алберс Spyker Ferrari F8-VII
Борислав Петров