Нико Розберг (Mercedes) очаквано спечели Гран при на Австралия и първото състезание за 1,6-литровите хибридни турбомотори във Формула 1. Даниел Рикардо (Red Bull) и новакът Кевин Магнусен (McLaren) допълниха подиума, а световните шампиони Люис Хамилтън (Mercedes) и Себастиан Фетел (Red Bull) отпаднаха още в началото на надпреварата.
След края на предсезонните тестове имаше една-единствена категорична прогноза - Mercedes разполага с най-бързия автомобил. Тя се оправда напълно в Гран при на Австралия. Нико Розберг нямаше шанс в квалификацията, но за сметка на това стартира по впечатляващ начин, оглави класирането още преди първия завой и с лекота се откъсна в челото. Въпреки че автомобилът за сигурността се появи на трасето в дванайсетата обиколка и преднината на Розберг бе анулирана, изненади до финала нямаше. Заводският пилот на Mercedes контролираше преднината си спрямо Рикардо и необезпокояван спечели първата победа за сезон 2014.
Успехът на Розберг едва ли щеше да бъде толкова лесен, ако повреда в двигателя на Хамилтън не му коства отпадането. Още при излизането на пистата един от цилиндрите на новия V6 на Mercedes не функционираше правилно, което принуди световния шампион за 2008 г. да се прибера в бокса само четири обиколки след старта. Четирикратният първенец Себастиан Фетел също напусна преждевременно надпреварата, като и при него причината бе повреда в двигателя.
Именно двигателите на Renault бяха тема номер едно по време на предсезонната подготовка заради множеството технически проблеми, които съпътстваха отборите на французите, особено Red Bull. Екипът на Кристиан Хорнер обаче опроверга всички прогнози за тотален крах при състезателния дебют на RB10 благодарение на Даниел Рикардо. Наследникът на Марк Уебър мина пред Хамилтън на старта, но не можа да парира атаката на Нико Розберг и въпреки това направи перфектно състезание. Перфектен бе и автомобилът на Red Bull, който преди старта в Австралия нямаше нито една пълна състезателна симулация, а на "Албърт парк" завъртя 57 безпроблемни обиколки.
Феноменално бе и представянето на дебютанта Кевин Магнусен. Пилотът на McLaren дори имаше шанс да се бори за второто място, но малко не му достигна в края на надпреварата, за да атакува Рикардо. Неговият съотборник Дженсън Бътън също бе на ниво, но прогресира до четвъртата позиция главно благодарение на автомобила за сигурност. Британецът реагира моментално при появата му и влезе в бокса, което го извади с четири места напред. При вторите спирания за гуми Бътън отново реагира най-адекватно. Спря четири тура преди Фернандо Алонсо (Ferrari) и Нико Хюлкенберг (Force India) и мина пред тях за финалния стинт. Представянето на Бътън и най-вече Магнусен не само върна McLaren на подиума, но и извади британския тим на първа позиция в шампионата на отборите.
Алонсо нямаше късмета на Бътън, но и не разполагаше с неговата скорост. При това положение петото място на двукратния световен шампион бе напълно адекватно на показаното от F14. При съотборника му Кими Райконен ситуацията бе дори по-тежка. Проблемите на финландеца със спирачките и нестабилната задна ос на F14 му отредиха осмата позиция. Между двамата пилоти на Ferrari място намериха Валтери Ботас (Williams) и Нико Хюлкенберг. Докато за Хълк това бе максимума, то при Ботас потенциалът бе далеч по-голям.
Финландецът, който стартира едва петнайсети заради сменената скоростна кутия на FW36, с лекота си пробиваше път към челните позиции и след като изпревари Кими Райконен, се залепи зад Алонсо. В единайсетата обиколка обаче при излизането от завой номер десет Ботас докосна предпазната стена и разби задно дясно колело. Добрата новина за финландеца бе, че окачването му е здраво. Лошата - че максимумът от надпреварата в Австралия бе шестата позиция.
Williams със сигурност щеше да спечели повече точки и ако Фелипе Маса не бе отпаднал още в самото начало. Камуи Кобаяши (Caterham) закъсня при спирането за завой номер едно след старта и се заби директно в автомобила на бразилеца. Сред отпадналите бяха и двамата пилоти на Lotus, но заради повреда в ERS-K на двигателя на Renault.
Моторите на французите се представиха отлично при Toro Rosso, което по недвусмислен начин сочи, че на този етап проблемите са при Lotus E22. И двамата пилоти на малкия Red Bull завършиха в топ 10, като за дебютанта Даниил Квят това е първа спечелена точка във Формула 1. Пълните резултати от Гран при на Австралия може да видите тук.
Следващият старт за сезон 2014 е на 30 март в Малайзия.