Люис Хамилтън спечели Гран при на Бахрйен и втората си поредна победа. Нико Розберг отново завърши зад своя съотборник в екипа на Mercedes, въпреки че имаше отличен шанс да го изпревари във финалната фаза на надпреварата.
Това е втора поредна двойна победа за отбора на Mercedes, който отново бе с класа над съперниците си. Германците окупираха подиума със своя двигател, тъй като трети завърши Серхио Перес (Force India).
Стартът до голяма степен бе определящ за победата на Хамилтън, след като британецът мина пред Розберг при изгасването на червените светлини и поведе колоната. Благодарение на този факт световният шампион за 2008 г. получи меки гуми при първите спирания, докато Розберг избра алтернативна стратегия с по-твърдия комплект.
Състезанието обаче далеч не бе приключило, въпреки че Хамилтън натрупа стабилна преднина след първата му половина. Пастор Малдонадо (Lotus) бе причината за това. Венецуелецът се заби в Естебан Гутиерес при излизането си от бокса и появата на сейфти кара бе неизбежна заради няколко преобръщания по таван, които пилотът на Sauber направи.
И двамата състезатели на Mercedes моментално поеха към бокса, като за финалния стинт Хамилтън получи твърди гуми, а неговият съотборник - по-меките. Същевременно преднината на британеца бе елиминирана от автомобила за сигурност, което даде отличен шанс на Розберг да си върне лидерството. Въпреки че бе по-бърз и направи серия от опити да мине начело, Нико така и не можа да изпревари Хамилтън и трябваше да се примири с второто място. За това заслуга има и екипът на Mercedes, който изрично инструктира двамата си пилоти да не поемат никакви излишни рискове.
Force India заложи подобно на Mercedes на стратегия с две спирания в бокса и това даде резултат. Серхио Перес се пребори за третото място и спечели първия си подиум след 2012 г., а Нико Хюлкенберг определено можеше да завърши четвърти, ако не бяха проблемите с батерията на хибридната му система. Те направиха германеца лесна плячка за Даниел Рикардо (Red Bull), който го изпревари три тура преди финала.
Именно Рикардо бе пилотът с най-голям прогрес днес, тъй като стартира едва тринайсети, а стигна четвърти до финала. Австралиецът заложи на стратегия с твърди гуми за втория стинт и си проби по този начин път до челните редици. При световният шампион Себастиан Фетел това не се получи. Той стартира с твърдите сликове, движеше се пред Рикардо преди 50-ата обиколка, но трябваше да пропусне своя съотборник на първи завой, след като очевидно не можеше да поддържа неговото темпо. При това положение за Фетел остана шестото място, въпреки че имаше по-добра стартова позиция от тази на Рикардо.
Williams също бе сред водещите отбори днес като чисто темпо, но FW36 износваше прекалено бързо гумите, което се оказа сериозен проблем и за Фелипе Маса, и за Валтери Ботас. Бразилецът стартира феноменално и излезе трети при загасването на червените светлини, дори поддържаше тази позиция привидно лесно, но впоследствие трябваше да работи здраво, за да стигне седми до финала. При Ботас положението бе идентично, което обяснява осмото му място.
Докато за всички отбори в топ 8 Гран при на Бахрейн бе добро състезание, то за Ferrari надпреварата на "Сахир" бе пълен провал. Фернандо Алонсо и Кими Райконен едва намериха място в челната десетка и потвърдиха прогнозите, че F14 T изостава драстично спрямо най-добрите автомобили през настоящата година. Същото се отнася и за MP4-29 на McLaren. Дженсън Бътън отпадна след 56 обиколки в старт номер 250 за него във Формула 1, а Кевин Магнусен напусна надпреварата 14 тура по-рано. Пълните резултати от Гран при на Бахрейн може да видите тук, а класирането в шампионата - тук.
Следващият кръг за сезон 2014 във Формула 1 е след две седмици в Китай.
Nikola Ovcharski
Феррари никакви ги няма...