Люис Хамилтън няма да бъде наказан, въпреки че не се яви незабавно на задължителния медицински преглед след катастрофата по време на втората свободна тренировка в петък. Това решиха стюардите на Гран при на Бахрейн след кратко обсъждане.
Хамилтън катастрофира тежко в края на втората свободна тренировка, след като сгреши на излизане от седмия завой на „Сахир”. Автомобилът се вряза в предпазните заграждения с изключително висока скорост, но пилотът на McLaren се измъкна невредим.При подобен инцидент състезателят е длъжен моментално да посети медицинския център за предварителен преглед, но Хамилтън не е получил подобни указания. Дори двамата маршали, които върнаха англичанина в падока, не са били информирани, че трябва да се отправят към лекарския кабинет. След като Люис се е присъединил отново към отбора, е разбрал за объркването и е потеглил към медицинския център.
„След дискусия между пилота със стартов номер 22 Люис Хамилтън и стюардите относно неговото задължително явяване в медицинския център, стюардите прецениха, че не е нужно да се вземат допълнителни мерки по случая”, се казва в официалното изявление на контролиращия орган.
Хамилтън е уверен, че въпреки катастрофата, шансовете му за добро представяне остават големи. „Автомобилът наистина е сериозно повреден, но отборът ще направи нужното, за да го възстанови”, заяви пилотът на McLaren. „Извинявам се на момчетата, но това е неизбежна част от моторния спорт, случва се, когато караш на максимума от възможностите си. Утре (събота) ни очакват нови предизвикателства, но се чувствам спокоен, тъй като автомобилът е достатъчно бърз.”
Официално потвърдиха промените в квалификациите
Междувременно техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг официално потвърди промените в регулациите за провеждане на квалификациите. След инцидента в Малайзия, където Хамилтън и Ковалайнен попречиха на бързите обиколки на Алонсо и Хайдфелд в края на третия тур, се налага ограничение относно минималното време за една обиколка.
„Времената на автомобилите, които напускат пита, ще бъдат засичани между SC (safety car) линия 2 (50 метра преди първия завой) и SC линия 1 (преди завой 15). При положение, че отчетеното време между тези две точки е повече от 1.39.0 минути, се приема, че пилотите са се движили с несъобразено ниска скорост”, се казва в официалния документ на ФИА, публикуван вчера следобед.