Нико Розберг постигна най-добро време в третата свободна тренировка за Гран при на Бахрейн. Във финалните минути на сесията пилотът на Williams спря хронометрите на 1:32.684 и изпревари с две десети останалия на втора позиция Фелипе Маса. Люис Хамилтън, който вчера катастрофира тежко, завърши осемнайсети.
По традиция Ferrari и McLaren насочиха подготовката си към симулация на трети квалификационен тур с повече гориво на борда. От четиримата основни претенденти за титлата единствено Маса тества с по-лек автомобил и логично завърши на втора позиция. Кими Райконен остана девети, а Хейки Ковалайнен и Люис Хамилтън – съответно десети и осемнайсети.Пилотите на Ferrari пропуснаха първите 37 минути от сесията, за да може останалите автомобили да „изчистят” пистата. Маса излезе начело още при първата си бърза обиколка (1:33.219), с която изпревари временния лидер Нико Розберг. Райконен сгреши на два пъти при опитите си да подобри постижението на бразилеца, като във втората обиколка дори се озова в зоната за сигурност на завой тринайсети. Едва при третия си тур световният шампион нямаше проблеми, но резултатът му бе с половин секунда по слаб от този на Маса.
Екипът на McLaren бе принуден да подготви резервното шаси за Люис Хамилтън, след като англичанинът катастрофира в петък следобед. За кратко той заемаше втора позиция зад Нико Розберг, но в края на сесията остана на незавидната осемнайсета позиция. Неговият съотборник Хейки Ковалайнен завърши десети
Маса бе начело до самия финал на едночасовата тренировка, но голяма част от отборите тестваха в последните обиколки с по-мекия комплект гуми, което предизвика сериозни размествания сред първите десет. Пилотът на BMW Sauber Роберт Кубица за кратко оглави класирането, но впоследствие се смъкна до седмо място. Розберг бе първият, който го измести от върха с резултат 1:32.521. С финален щурм Маса излезе втори, а Марк Уебър (Red Bull) – трети. Ярно Трули (Toyota), Дейвид Култард (Red Bull) и Казуки Накаджима (Wlliams) оформиха челната шестица, която свали Кубица от върха.
Активността на отборите в края на сесията бе толкова голяма, че от трето и четвърто място изведнъж двамата пилоти на Honda се смъкнаха до четиринайсето и шестнайсето. Впечатление прави и фактът, че само една секунда разделя първия от четиринайсетия.