Фелипе Маса спечели Гран при на Бахрейн. Младият бразилец стартира от първа позиция, която гардира успешно през всичките 57 обиколки на пистата “Сахир”. Втори завърши Люис Хамилтън, който стана първият дебютант във Формула 1 с три подиума на старта на сезона.
Ferrari контрира двойната победа на McLaren в Малайзия благодарение на Маса, който по безапелационен начин спечели Гран при на Бахрейн. Бразилският състезател потегли от първа позиция, на старта се възползва в максимално добра степен от характеристиките на пистата и неутрализира успешно атаките на втория Люис Хамилтън. Критичните грешки, които Маса допусна на “Сепанг”, останаха единствено в миналото и логично, с оглед на потенциала на F2007, третата победа в кариерата на младия пилот стана факт след 57 динамични обиколки.
По традиция старта на надпреварата бе най-оспорваният момент от цялото състезание. Маса и Хамилтън, които потеглиха от първа редица, се вкопчиха в люта битка още от самото начало. Въпреки че младият състезател на McLaren за пореден път доказа, че е страхотно бърз на старта, Фелипе удържа атаките на своя конкурент и след първата комбинация от завои поведе колоната. Кими Райконен не бе на нивото на своя съотборник и позволи на Фернандо Алонсо да го изпревари в борбата за третото място, въпреки че потегли от по-изгодната позиция. Освен с битката в челото, първата обиколка ще се запомни и със сблъсъка между Дженсън Бътън и Скот Спийд, която стана причина за появата на колата за сигурност.
След като болидите на катастрофиралите състезатели бяха отстранени от пистата, започна същинската част от надпреварата. Маса и Хамилтън се движеха с отлично темпо, което позволи на двамата младоци десет обиколки след началото да натрупат аванс от десет секунди спрямо втората група пилоти, в която се движеха Алонсо, Райконен и Хайдфелд. “Айсмен” очевидно бе най-бързият от тримата, но Фернандо защитаваше умело третото място въпреки проблемите в стабилността на MP4-22. В средата на колоната също бе изключително напечено. Хейки Ковалайнен излезе на девета позиция след страхотен старт, а зад него Трули бе подложен на непрестанен “терор” от страна на двамата пилоти на Williams Вурц и Розберг.
Култард, Вурц и Шумахер участваха в първите влизания в бокса по време на седемнайсетата обиколка. Две по-късно Люис Хамилтън последва техния пример. Британецът се забави цели 9,9 секунди, което позволи на Маса да запази първата позиция, въпреки че спря за презареждане и смяна на гумите едно завъртане по-късно. Сценарият при Алонсо и Райконен бе коренно различен. И двамата имаха престой от по 8,4 секунди, но Айсмен се забави с една обиколка спрямо световния шампион при влизането в бокса. Чистата писта позволи на Кими да се възползва докрай от потенциала на F2007 и благодарение на минималния аванс, който натрупа преди първия питстоп, да излезе пред основния си конкурент за третото място.
Вторият стинт се оказа фатален за пилотите на McLaren. Люис Хамилтън изостана с цели десет секунди от временния лидер Маса, а Фернандо Алонсо бе изпреварен по блестящ начин от Ник Хайдфелд, който 26 обиколки преди края на надпреварата атакува успешно световния шампион в комбинацията от завои пет, шест и седем.
Истинската битка имаше и в средата на колоната, където се вихриха пилотите на Red Bull. С феноменално каране Дейвид Култард успя да компенсира незавидната 21-ва позиция на стартовата решетка и да намери място сред първите осем. Съотборникът му Марк Уебър също се представяше много силно, но след първия пит капакът на клапата за презареждане на неговия болид остана отворена, което оказваше изключително негативен ефект върху аеродинамиката на автомобила. 20 обиколки преди края двигателят на Дейвид изгърмя вследствие на огромното натоварване, на което бе подложен, а дясното крило на еърбокса на Уебър се разхвърча на парчета поради несъответното разпределение на въздушния поток. Марк остана на пистата, но пет обиколки по-късно бе принуден да прекрати участие.
След вторите влизания в бокса промяна в челните редици нямаше. Фелипе Маса уверено се движеше в челото, а Люис Хамилтън запази втората позиция, която Райконен се опита да атакува преди началото на третия стинт. MP4-22 бе значително по-добре балансиран от F2007 за твърдия вариант на Bridgestone Potenza, но вече беше късно за размествания на върха. Алонсо скъси дистанцията спрямо четвъртия Хайдфелд, но трябваше да се задоволи с петото място, тъй като Ник и F1.07 отново демонстрираха отличната форма, в която се намира екипа на BMW. Доказателство за това е и шестата позиция на Роберт Кубица, която затвърди отличното настроение на д-р Марио Тайсен.
Ferrari, McLaren и BMW - битката продължава на 13 май с Гран при на Испания!
Гран при на Бахрейн - класиране
1. Ф. Маса Ferrari F2007 1:33:27.515
2. Л. Хамилтън McLaren Mercedes MP4-22 +2.360
3. К. Райконен Ferrari F2007 +10.839
4. Н. Хайдфелд BMW Sauber F1.07 +13.831
5. Ф. Алонсо McLaren Mercedes MP4-22 +14.426
6. Р. Кубица BMW Sauber F1.07 + 45.529
7. Я. Трули Toyota TF107 + 1:21.371
8. Дж. Фисикела Renault R27 +1:21.701
9. Х. Ковалайнен Renault R27 +1:29.411
10. Н. Розберг Williams Toyota FW29 +1:29.916
11. А. Вурц Williams Toyota FW29 + 1 об.
12. Р. Шумахер Toyota TF107 + 1 об.
13. Р. Барикело Honda RA107 + 1 об.
14. К. Алберс Spyker Ferrari F8-VII + 2 об.
15. А. Сутил Spyker Ferrari F8-VII + 4 об.
Ф. Маса Ferrari F2007 1:34.067
ОтпадналиА. Дейвидсън Super Aguri Honda SA07 52
М. Уебър Red Bull Renault RB3 42
Д. Култард Red Bull Renault RB3 37
Т. Сато Super Aguri Honda SA07 35
В. Лиуци Toro Rosso Ferrari STR2 27
Дж. Бътън Honda RA107 1
С. Спийд Toro Rosso Ferrari STR2 1
Класиране при пилотите
1. Ф. Алонсо 222. К. Райконен 22
3. Л. Хамилтън 22
4. Ф. Маса 17
5. Н. Хайдфелд 15
6. Дж. Фисикела 8
7. Я. Трули 4
8. Р. Кубица 3
9. Н. Розберг 2
10. Р. Шумахер 1
11. Х. Ковалайнен 1
Класиране при конструкторите
1. McLaren-Mercedes 44
2. Ferrari 39
3. BMW Sauber 18
4. Renault 9
5. Toyota 5
6. Williams-Toyota 2