Фелипе Маса бе най-бърз в първата тренировка за Гран при на Белгия. Бразилецът спря хронометрите на 1:47.284 минути, а вторият Кими Райконен остана на три десети зад него.
Маса излезе първи на пистата и логично оглави класирането, като прогресивно подобряваше времената си в серията. Неговият съотборник в екипа на Ferrari Кими Райконен започна по-спокойно подготовката за белгийската Гран при и дори при първия си опит сгреши на “Ла Сурс”. Към средата на сесията обаче световният шампион излезе начело с резултат 1:48.075.Райконен се задържа съвсем за кратко на първото място, тъй като само шест минути по-късно Маса слезе под границата от 1:48. В края на позволените 90 минути бразилецът премина към по-мекия комплект гуми и логично отново подобри постижението си – първо на 1:47.369, а впоследствие на 1:47.284, с което и постави точка на сесията.
При последната си бърза обиколка Кими Райконен се доближи на 339 хилядни от своя съотборник, което му гарантира второто място. Трети завърши Люис Хамилтън. MP4-23 на McLaren изоставаше през по-голяма част от сесията на конкурентния F2008, но с мекия комплект гуми темпото на болида бе напълно равностойно. Грешка в „Ла Сурс” обаче коства на Хамилтън по-предно класиране. По-рано британецът излезе извън пистата на „Ле Комб”, но без последици за автомобила. Неговият съотборник Хейки Ковалайнен остана четвърти.
Фернандо Алонсо (Renault) бе най-близо до водещите пилоти. Испанецът завърши пети, като на три десети зад него остана друг пилот с двигател на Renault - Марк Уебър (Red Bull). Toro Rosso запази прекрасното темпо от Валенсия и пласира двамата си състезатели в челната осмица. Себастиен Бурде даде седмо време, а Фетел – осмо. Сесията далеч не премина толкова безпроблемно за 21-годишният германец, колкото сочат резултатите, тъй като на няколко пъти излизаше извън пистата. Бурде също имаше затруднения, след като на връщане към пита в края на тренировката неговият автомобил загасна на „Ла Сурс”.
Челната десетка допълниха Тимо Глок (Toyota) и Нелсиньо Пикет (Renault), като зад тях останаха двамата пилоти BMW Sauber. Роберт Кубица, който завърши единайсети, сподели пред своя състезателен инженер, че има проблеми както по отношение на баланса, така и по отношение на сцеплението и че автомобилът просто е невъзможен за контролиране. Ник Хайдфелд също имаше затруднения и финишира на дванайсета позиция.
Първата сесия на „Спа” премина при сравнително студено време (16 градуса температура на пистата и въздуха) и плътна облачност, но без валежи. След края на 90-те минути пилотите симулираха процедура по стартиране.