Формула 1 се завръща на „Спа-Франкоршан“ за ING Гран при на Белгия (14 – 16 септември). За четиринайсетия кръг през сезон 2007 Bridgestone ще предложи на своите клиенти „медиум“ и „софт“ опциите на състезателната Potenza, които трябва да се справят с натоварването, провокирано от една от най-впечатляващите писти, намерили място в тазгодишния календар.
„Спа“ получи една година „отпуск“, за да реконструира съоръженията около пистата, но и за да промени конфигурацията и преасфалтира трасето. Седемкилометровото съоръжение е комбинация от разнообразни завои, като най-впечатляващият от тях е „О Руж“ (Червената вода).
Комплектът „медиум“ и „софт“ на Bridgestone Potenza ще бъде използван за шести пъти през този сезон.
„Спа“ бе домакин на колективните тридневни тестове в средата на юли. По време на проверката времето бе нестабилно, което е типично за този регион. Дъждът често е бил гост на Гран при на Белгия през минали години. Поради тази причина Bridgestone е подготвен и за евентуалната нужда от „интермедиа“ гуми и класическия „мокър“ вариант.
Четири пъти отбор, използвал продуктите на японската компания, е финиширал първи в Гран при на Белгия. Първата победа датира от 1999 година, когато Дейвид Култард триумфира, а последната – от 2002, постигната от седемкратния световен шампион Михаел Шумахер. През 2003 и 2006 година „Спа“ не попадна в календара на Формула 1.
Кийс ван дер Гринт, ръководител в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone
„Спа“ представлява сериозно предизвикателство за нас, тъй като е една от най-бързите писти. За разлика от други подобни съоръжения, където аеродинамичното притискане е по-слабо и съответно натоварването върху гумите – по-ниско, на „Спа“ се използва конфигурация с по-високо челно съпротивление. Това означава, че продуктите ни ще бъдат подложени на твърде сериозен тест, който включва не само високи скорости, но и огромно натоварване през по-голямата част от обиколката.
Атмосферните условия тук се променят толкова бързо, че понякога е изключително трудно да вземеш правилното решение при избора на гуми. Ние предоставяме на отбора изчисленията, които са показателни относно точния момент за преминаване от гуми за сухо, към „интермедиа“ и „мокри“ и обратното, но в състезателни условия данните не могат да се интерпретират еднозначно. Можем да контролираме множество променливи, може да имаме страхотен потенциал от гледна точка на информационните технологии, но това, което не можем да управляваме, е природата.