Формула 1 потегля към Сао Паолу за финалния старт за сезона. Тримата претенденти за титлата – Хамилтън, Алонсо и Райконен, ще разполагат със “софт” и “супер софт” опциите на състезателната Bridgestone Potenza. Три пъти досега японската компания е предлагала на своите клиенти тази комбинация – в Монако, Канада и Унгария.
“Аутодромо Жузе Карлуш Пасси” ще бъде терена, на който ще се проведе решителната битка. Дългото 4,3 километра трасе, известно под името “Интерлагос”, е втората писта, на която пилотите ще карат по посока, обратна на часовниковата. Характерна е вълнообразната конфигурация и неравната настилка.
Вътрешната секция с множество завои, както и замърсената за началото на състезателния уикенд настилка, са предпоставка за ясно изразен грейнинг. Резките спирания и бързо ускорение на излизане от завоите също са предизвикателство за гумите. Основен фактор за постигане на бърза обиколка е доброто сцепление на задната ос.
Седем пъти Bridgestone триумфира в Бразилия откакто участва във Формула 1 (1997). За аналогичния период пилоти, използвали продуктите на японската компания, са потегляли от първа позиция също седем пъти. Миналата година Bridgestone дължи успеха си на Фелипе Маса, който спечели полпозишън и впоследствие и победата.
Хирохиде Хамашима, ръководител в отдел “Развитие на гумите в моторните спортове” на Bridgestone
Защо Bridgestone избра “софт” и “супер-софт” опцията за старта в Бразилия?
На пръв поглед “Интерлагос” изглежда като трасе, което е жестоко към гумите, но това съвсем не е така. Високото ниво на сцепление тук е изключително важно, особено във вътрешната секция. Поради тези две особености избрахме “софт” и “супер софт” каучуковите смеси, двете най-меки опции на Bridgestone Potenza Formula One за сезон 2007. Очакваме по-ниски нива на сцепление спрямо миналогодишните, когато се конкурирахме с Michelin, така че отборите и пилотите трябва да поработят здраво, за да намерят верните настройки.
Какви са предизвикателствата на “Интерлагос”?
Характерни за пистата са промените в наклона и първия завой. В завой номер едно имаме спускане след дълга права, така че от най-голямо значение е намирането на идеалната точка за спиране. Завоят е изключително труден и много често пилотите блокират своите колела. Трябва да внимават с това, тъй като евентуалната поява на “петно” върху контактната площ на гумата може да се окаже сериозен проблем. И за нас тазгодишното състезание ще бъде изненада, тъй като трасето е преасфалтирано.