Марк Уебър (Red Bull) спечели първата си победа за сезона, след като съотборникът му Себастиан Фетел имаше проблеми със скоростната кутия и трябваше да се задоволи с второто място. Челната тройка допълни Дженсън Бътън (McLaren).
Третата позиция бе достатъчна на Бътън, за да си гарантира вицешампионската титла, докато неговият съотборник Люис Хамилтън отпадна заради повреда в скоростната кутия, борейки се за петото място с Фелипе Маса (Ferrari). За Фернандо Алонсо остана единствено четвъртата позиция.
Най-накрая
Гран при на Бразилия 2011 протече така, като миналогодишното издание - с двойна победа на Red Bull. В случая обаче Марк Уебър бе по-бързият от двамата пилоти на шампионския тим, но за да се случи това, му трябваше и сериозна доза късмет.
След старта съвсем не изглеждаше, че австралиецът може да се пребори с Фетел, защото двукратният световен шампион с лекота гардира лидерската си позиция при загасването на червените свелини и започна да трупа систематично преднина, която след първите десет обиколки вече надхвърляше три секунди. Няколко тура по-късно обаче дойде съобщението от питуола на Red Bull, че има проблем със скоростната кутия на Себастиан и той бе инструктиран да сменя значително по-рано от стандартното втора и трета предавка.
Темпото на Фетел логично спадна и това даде възможност на Уебър да неутрализира аванса му и 30 обиколки след старта да мине пред него в завой номер 1. На практика тогава бе решена и победата, защото Марк бе безгрешен до карирания флаг, като в самия край на надпреварата записа и най-бързата обиколка. За Фетел остана второто място, но то бе страхотен успех, тъй като германецът запази скоростната си кутия здрава до финала.
Първата петица
На подиума се качи и Дженсън Бътън, въпреки че британецът позволи на Алонсо да мине пред него още на старта. С много силна финална серия обаче пилотът на McLaren застигна Фернандо Алонсо, който драстично свали темпото с медиум гумите, и го изпревари на правата преди четвърти завой. Това се случи десет тура преди карирания флаг, като на финала разликата между двамата достигна осем секунди.
Съотборникът на Алонсо Фелипе Маса заложи на стратегия с две спирания в бокса, което му даде възможност да се включи в битката за петото място. В нея основен конкурент му бе Люис Хамилтън, който притискаше здраво бразилеца преди последните стопове. След тях обаче интригата приключи, тъй като пилотът на McLaren получи повреда в скоростната кутия и за разлика от Фетел отпадна.
В зоната на точките
През целия състезателен уикенд Адриан Сутил показваше завидно темпо и напълно логично завърши на шеста позиция, което е и най-доброто му класиране за годината. По този начин германецът изпревари Виталий Петров (Renault) в класирането при пилотите и завърши сезона на девето място. Осмият Пол ди Реста също спечели точки за Force India, но Renault все пак запази петата си позиция при конструкторите, макар и само с 4 пункта аванс спрямо индийския тим.
Нико Розберг (Mercedes GP) загуби едно място още на старта от Фелипе Маса, а в 51-ата обиколка бе изпреварен и от Адриан Сутил, за да завърши сезона седми. Далеч по-напрегнато обаче бе състезанието на „Интерлагос” за съотборника му Михел Шумахер. Седемкратният световен шампион се бореше с Бруно Сена в първата фаза на надпреварата, когато в завоите „Сена” двамата имаха лек контакт, довел до спуканата задна лява гума на Шумахер. Тя го остави едва петнайсети на финала, а последвалото наказание прати Сена на седемнайсета позиция.
Sauber излъга Toro Rosso
Деветият Камуи Кобаяши спечели две точки за Sauber, които бяха достатъчни за швейцарския тим да се пребори с Toro Rosso за седмото място при конструкторите, а в Виталий Петров допълни челната десетка. За съжаление в нея отново не попадна Рубенс Барикело. Пилотът на Williams, за когото това може да бъде последен старт във Формула 1, се забави много на старта и се смъкна от дванайсета на деветнайсета позиция и въпреки силното си каране прогресира едва до четиринайсетото място на финала.
С Гран при на Бразилия дойде и официалният край на сезон 2011 във Формула 1. В него Себастиан Фетел безапелационно спечели втората си поредна титла при пилотите, а Red Bull реализира аналогичния успех при конструкторите. Дали доминацията на австрийския тим от последните две години ще продължи и занапред, ще разберем на 18 март 2012 г., когато е Гран при на Австралия.