Фернандо Алонсо (Renault) даде най-добро време във втората тренировка за Гран при на Европа, въпреки че 15 минути преди края на сесията удари Ник Хайдфелд (BMW Sauber).
Изключително натоварени бяха последните минути на втората тренировка във Валенсия за отбора на Renault. Четвърт час преди края на сесията на излизането от последния завой Фернандо Алонсо удари Ник Хайдфлед от външната страна и остана без предно крило. И докато за германеца това означаваше край на тренировката, то френският тим оправи набързо автомобила на двукратния шампион и го върна на пистата само пет минути преди финала на сесията.
Именно за тези пет минути обаче Алонсо завъртя две последователни най-бързи обиколки и с резултат 1:39.404 минути оглави класирането. Испанецът дори имаше възможност да подобри за трети път времето си, но при последния опит се завъртя на седемнайсети завой.
Brawn GP отново показа, че при високите температури на пистата във Валенсия няма никакви проблеми с мениджмънта на гумите и пласира и двамата си пилоти в челото. Дженсън Бътън завърши втори, а Рубенс Барикело, който за кратко оглавяваше класирането, остана на трета позиция. Отборът на Williams също се представи на ниво, като допълни челната петица с помощта на четвъртия Нико Розберг и петия Казуки Накаджима.
Най-голямата изненада днес следобед поднесе екипът на Force India. Отборът на Виджей Маля се появи във Валенсия с поредния нов аеродинамичен пакет и резултатите не закъсняха. Адриан Сутил даде шесто време, а неговият съотборник Джанкарло Фисикела завърши осми. Дали обаче тези времена са следствие от модификациите по автомобила или от квалификационната симулация, предстои да видим утре.
Между двамата пилоти на Force India място намери седмият Роберт Кубица (BMW Sauber), а Себастиан Фетел (Red Bull) и Хейки Ковалайнен (McLaren) допълниха челната десетка. Съотборникът на Ковалайнен Люис Хамилтън завъртя само три обиколки днес следобед, защото малко след началото на сесията изтърва седмия завой и се удари в предпазните заграждения. Напълно очаквано настоящият световен шампион остана в дъното на таблицата.
Дебютантът Ромен Грожан (Renault) направи серия от грешки по време на втората сесия, но се изкачи на престижната тринайсета позиция. Другият новак, но само за сезон 2009 – Лука Бадоер (Ferrari), се измъкна от дъното на класирането и завърши осемнайсети, но на повече от две секунди и половина спрямо лидера. Италианецът определено няма как да е доволен от представянето си днес не само заради лошите времена, а и заради това, че ще олекне с 5400 евро, тъй като на три пъти е превишил ограничението за скоростта в питлейна.