Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Европа: Победа, полпозишън и най-бърза обиколка за Маса

24.08.2008 14:43

Фелипе Маса триумфира в първото издание на европейската Гран при по улицата на Валенсия. Люис Хамилтън запази лидерската си позиция в шампионата, след като финишира втори, а Кими Райконен отпадна 12 обиколки преди финала.

Пилотът на Ferrari спечели четвъртата си победа за сезона и взе напълно заслужен реванш за неуспеха в Унгария преди три седмици, когато отпадна три обиколки преди финала.

Без промени в челната тройка

Маса потегли отлично и нито за миг не изпусна лидерската позиция. Единственият по-сериозен проблем за него се случи по време на вторите влизания в бокса, когато бе на крачка от катастрофата с минаващия през питлейна Адриан Сутил. Заради рисковата ситуация, която провокира бразилецът, екипът на Ferrari бе глобен с 10 000 евро.

Вторият Люис Хамилтън нямаше никакъв шанс да се бори за победата, тъй като неговият съперник ритмично трупаше по две-три десети преднина на всяка обиколка. Със спечелените осем точки обаче той остана начело в шампионата, като шест по-малко има Фелипе Маса.

Челната тройка в Гран при на Европа допълни пилотът на BMW Sauber Роберт Кубица. Полякът се върна на подиума за първи път след Гран при на Канада в началото на юни, когато спечели и първата си победа.

Провал за Райконен 

Изключително драматично се разви надпреварата за Кими Райконен (Ferrari). Още на старта настоящият световен шампион позволи на Хейки Ковалайнен (McLaren) да мине пред него и да му отнеме четвъртата позиция. Въпреки че бе по-бързият от двамата пилоти, Кими така и не получи шанс да атакува съперника си на пистата и трябваше да изчака едва до вторите спирания в бокса, за да му се отвори възможност.

14 обиколки преди края Ковалайнен и Райконен се отправиха едновременно към пита, където работата на механиците трябваше да определи изхода на двубоя помежду им. При McLaren презареждането и смяната на гуми преминаха прекрасно, но в бокса на Ferrari се разрази истински хаос. Твърдо решен да мине с едно място напред Кими не изчака зелената светлина на сигнализационната система, която при Скудерията замества „лолипопа”, и потегли преди механиците да са откачили шланга за гориво. За щастие световният шампион спря няколко метра по-късно и успя единствено да контузи отговорният за презареждането служител на Скудерията.

Заради загубеното време Райконен се смъкна още едно място назад в класирането за момента, но това се оказа без значение, защото само две обиколки по-късно двигателят на неговия болид блокира.

В зоната на точките 

Покрай проблемите на Райконен Ковалайнен не срещна никакви затруднения до финала и завърши четвърти. Ярно Трули (Toyota) също се възползва от грешките на световния шампион и допълни челната петица. Прекрасният уикенд за Toro Rosso завърши с шестото място на Себастиан Фетел, който позволи на Трули да го изпревари при първите влизания в бокса. Място в зоната на точките намериха още Тимо Глок (Toyota) и Нико Розберг (Williams).

Фаворитът на трибуните Фернандо Алонсо (Renault) не можа да направи дори и една обиколка. След старта при спирането за петия завой Казуки Накаджима се удари в неговия болид и разруши напълно задното му крило. Пилотът на Williams се отърва единствено с поражения в предната част на автомобила и продължи, за да завърши на четиринайсета позиция, което обаче се оказа непосилно за Алонсо.

Следващият старт в календара на Формула 1 е след две седмици на пистата „Спа” в Белгия.

Коментари
comments powered by Disqus