Кими Райконен ще стартира от първа позиция надпреварата за Голямата награда на Европа. Състезателят на Ferrari закова хронометрите на 1:31.450 в последната квалификационна обиколка на пистата “Нюрбургринг и изпревари с близо две десети втория Алонсо. Временният водач в класирането при пилотите Люис Хамилтън катастрофира тежко по време на третия квалификационен тур.
Квалификациите за Гран при на Европа маркираха първия сериозен проблем за Люис Хамилтън през сезона. Пет минути преди края на решителния трети тур феноменалният дебютант се заби в предпазните ограждения на пистата “Нюрбургринг”. Причина за катастрофата не бе пилотска грешка, а спукване на предна дясна гума на излизане от S-образния завой, кръстен съвсем скоро на името на световния шампион Михаел Шумахер. Хамилтън изгуби управлението над своя болид, изхвърча от пистата със скорост от над двеста километра, пресече цялата зона за сигурност и се удари челно в предпазните гуми, поставени в края на съоръжението. Въпреки че излезе сам от кокпита, младият англичанин явно бе получил контузия, която принуди медицинския екип моментално да се намеси. От носилката по път към линейката Люис вдигна ръка, за да покаже, че е добре, което бе потвърдено и от последвалия преглед. Все още обаче не е сигурно дали Хамилтън ще може да участва в утрешния старт.
Инцидентът в края на третия квалификационен тур стана причина за близо половинчасово прекъсване на надпреварата. След подновяването на битката пилотите имаха на разположение едва 5:13 минути, които на практика бяха достатъчни само за една обиколка с летящ старт. Най-добре със сложната задача се справи Кими Райконен, който спря хронометрите на 1:31.450 минути. Фернандо Алонсо имаше шанс да се пребори с основния си конкурент, тъй като се движеше от по-задна позиция. В първия сектор испанецът подобри постижението на Кими, но допусна грешка във втория и изостана с близо две десети. Трето време регистрира Фелипе Маса.
По традиция BMW Sauber бе лидер във втората група отбори. Ник Хайдфелд ще стартира четвърти в домашната си надпревара, а Роберт Кубица – пети. Марк Уебър изведе Red Bull Racing на трета стартова редица, което е рекордно постижение за екипа на Дитрих Матешитц през този сезон. Австралиецът постигна шести резултат и изпревари само с две хилядни Хейки Ковалайнен. Флавио Бриаторе едва ли е доволен от резултатите на своите пилоти, тъй като Джанкарло Фисикела не взе участие в последния квалификационен тур, а седмата позиция на Хейки е далеч от постижението на преките конкуренти в BMW. В челната десетка намериха място и пилотите на Toyota. Трули остана осми, а неговият съотборник Ралф Шумахер – девети.
В задни редици впечатление направи втория пореден неуспешен опит на Дженсън Бътън да преодолее първата квалификационна сесия. Оптимистичният тон в екипа на Honda от последните няколко седмици вероятно отново ще се трансформира в познатото от началото на сезона минорно настроение, тъй като и Рубенс Барикело не успя да направи нещо повече от посредствения четиринайсети резултат.
Дебютантът Маркус Винкелхок, който зае вакантното място във втория болид на Spyker, нямаше проблеми в първия си официален тест. 27-годишният германец логично остана последен, но впечатление прави огромната разлика между неговия резултат и този на Адриан Сутил. Младата надежда на холандския тим изпревари с повече от секунда и половина своя съотборник, но това се оказа достатъчно единствено за предпоследното място.
Гран при на Европа – стартова решетка
1. К. Райконен Ferrari
2. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes
3. Ф. Маса Ferrari
4. Н. Хайдфелд BMW-Sauber
5. Р. Кубица BMW-Sauber
6. М. Уебър Red Bull-Renault
7. Х. Ковалайнен Renault
8. Р. Шумахер Toyota
9. Я. Трули Toyota
10. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes
11. Н. Розберг Williams-Toyota
12. А. Вурц Williams-Toyota
13. Дж. Фисикела Renault
14. Р. Барикело Honda
15. А. Дейвидсън Super Aguri-Honda
16. Т. Сато Super Aguri-Honda
18. С. Спийд Toro Rosso-Ferrari
19. В. Лиуци Toro Rosso-Ferrari
20. Д. Култард Red Bull-Renault
21. А. Сутил Spyker-Ferrari
22. М. Винкелхок Spyker-Ferrari