„Нюрбургринг“ е поредното предизвикателство за Bridgestone. Японската компания ще предложи „софт“ и „медиум“ гуми за надпреварата по 5,15-километровото трасе, което ще бъде домакин за Голямата награда на Европа.
Комбинацията от много бързи, средноскоростни и бавни завои означава задължителен компромис в настройките за „Нюрбургринг“. Високото сцепление е задължително за насечените сектори, но ниското ниво на аеродинамично прилепяне гарантира предимство на правите.
Надпреварата ще се проведе в по-напреднала фаза от сезона спрямо традиционния календар на Формула 1. Обикновено „Нюрбургринг“ приема своите гости от Формула 1 през месец май, но тази година състезанието е насрочено за втората половина на юли. Това означава значително по-високи температури, но атмосферните условия в региона на този етап не потвърждават първоначалните прогнози. И все пак гумите на Bridgestone за този сезон предлагат достатъчно голям температурен диапазон на работа.
Традиционно на „Нюрбургринг“ се използва стратегия с две влизания в бокса. Миналата година надпреварата бе спечелена от пилот, използвал продуктите на Bridgestone - Михаел Шумахер с Ferrari. Втори остана Фернандо Алонсо с Renault, а Фелипе Маса с Ferrari завърши трети и за първи път в своята кариера се качи на подиума.
Кийс ван дер Гринт, ръководител в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone
Какви са предизвикателствата на пистата „Нюрбургринг“?
След равнинния релеф на бившото летище на „Силвърстоун“ ще се изправим срещу неравностите, характерни за „Нюрбургринг“ и съответни за региона Айфел, където е позиционирано съоръжението. Наясно сме със спецификите на пистата. Сцеплението на гумите, тракшънът и оптимално доброто поведение при спиране са от голямо значение за доброто представяне, особено в сектори едно и три. Най-голямото предизвикателство пред нашия екип бе дали да изберем „софт“ опцията, тъй като цялата информация, която имаме за трасето, е от пролетта. Ще видим дали прогнозите ни ще се окажат правилни“. Регионът Айфел може да ни изненада и с нетипични за сезона атмосферни условия. Вярвам, че сме направили правилния избор, но не се знае какво ни очаква на „Нюрбургринг“.
През този сезон нямаше тестове на „Нюрбургринг“. Има ли някакво значение този факт за предстоящото състезание?
Не мога да си спомня кога за последно сме тествали на „Нюрбургринг“, което означава, че единственият начин да проверим коректността на нашия избор е самото състезание. Отборите също ще имат по-малко данни за гумите на тази писта. BMW-Sauber посети „Нюрбургринг“ по-рано през сезона, но информацията, която Ник Хайдфелд натрупа за 20,8-километровата конфигурация на „Нордшлайфе“ не е особено полезна за предстоящия старт. Сериозно ще бъда притеснен, ако Хайдфелд регистрира резултат от 8 минути за една обиколка в старта за Голямата награда на Европа...“