Фелипе Маса спечели старта за Голямата награда на Франция и излезе начело в шампионата с аванс от две точки спрямо победителя от миналото състезание Роберт Кубица. Технически проблем остави Кими Райконен на втора позиция, а Ярно Трули изведе Toyota на подиума за първи път след Гран при на Австралия 2006.
За трети път през този сезон Ferrari окупира първите две места на подиума, за трети път и Фелипе Маса печели Гран при. Бразилецът финишира с аванс от 17,9 секунди спрямо своя съотборник Кими Райконен, но единствено благодарение на проблемите, които световният шампион имаше през втората половина на състезанието.
Отново малшанс за Райконен
Спечелилият полпозишън Райконен оглави колоната още на старта и постепенно започна да трупа преднина спрямо втория Маса, като преди първите влизания в бокса тя надхвърляше пет секунди. Независимо че спря в пита две обиколки преди съотборника си, Кими остана начело и наложи темпо, което бе непосилно за бразилеца. По средата на състезанието обаче изпускателната тръба на десния ред цилиндри в болида на Райконен дефектира и двигателят му загуби мощност.
Само за няколко обиколки Маса неутрализира преднината на финландеца и с лекота го изпревари по време на 38-та. До финала бразилецът нямаше проблеми да задържи лидерската позиция и спечели третата си победа през сезона, която го изведе начело в класирането при пилотите.
За Райконен Гран при на Франция е поредното разочарование. Световният шампион разполагаше със значително по-добре балансиран от този на Маса автомобил, доказателство за което е й най-бързата обиколка, записана срещу неговото име, но трябваше да се задоволи с второто място. С оглед на нулевия точков актив от последните два старта и техническите проблеми на "Мани-Кур" Райконен може да бъде доволен от представянето си, тъй като изостава само на пет точки от Маса в шампионата.
Битката за подиума
Ярно Трули (Toyota) допълни подиума на „Мани-Кур”. Италианецът потегли отлично и още на старта спечели едно място. Въпреки че бе подложен на постоянен натиск, първо от Фернандо Алонсо, а после от Роберт Кубица (BMW) и Хейки Ковалайнен (McLaren), запази третата позиция до финала. Това е първи подиум за Toyota след Гран при на Австралия 2006 и първи за Трули след Гран при на Испания 2005. След финала италианецът посвети своя успех на бившия тим-шеф на Toyota Ове Андерсон, който загина миналата седмица при автомобилен инцидент.
Хейки Ковалайнен завърши на четвърта позиция, въпреки че вчера бе наказан с пет места назад на стартовата решетка. С прекрасна втора серия обиколки финландецът навакса голяма част от изоставането си, изпревари своя пряк конкурент Роберт Кубица и неутрализира аванса на третия Ярно Трули. Петнайсет обиколки преди финала на пистата започна леко да ръми, което позволи на Хейки да се залепи зад Трули и дори да го атакува неколкократно, но в крайна сметка безуспешно.
В зоната на точките
Пети завърши Роберт Кубица, а на 9,7 секунди зад него финишира Марк Уебър. Пилотът на Red Bull можеше да се класира и по-напред, но 24 обиколки след началото на надпреварата се завъртя на стартфиналната права и се смъкна назад в подреждането. Въпреки грешката Уебър може да е доволен от крайния резултат, тъй като за пореден път е най-добре представилият се пилот, който разчита на двигателите Renault.
Двамата състезатели на френския производител също завършиха в зоната на точките – Нелсиньо Пикет е седми, а Фернандо Алонсо – осми, но очакванията към Renault за домашната им Гран при бяха далеч по-високи.
С много лек болид и къса първа серия бившият световен шампион удържаше четвъртата позиция, но постепенно изостана от темпото на Трули, Ковалайнен и Кубица и се смъкна до седмо място. Две обиколки преди финала, при опита си да изпревари изостаналия Фисикела (Force India), Алонсо отвори място за Нелсиньо Пикет, който не се поколеба и мина пред него. Решителната маневра и първите точки за сезона ще свалят донякъде напрежението, което се натрупа върху дебютанта, но дали ще са достатъчни, за да запази пилотското си място в Renault?
Провал за Хамилтън
Десетият Люис Хамилтън трябва да забрави възможно най-бързо Гран при на Франция, ако иска да се бори за шампионската титла.
Заради грешката в Канада преди две седмици и последвалата санкция пилотът на McLaren потегли от тринайсета позиция. Нервите му обаче отново не издържаха и още в рамките на първата обиколка той напусна пистата, докато изпреварваше Себастиан Фетел (Toro Rosso), а малко-по късно дори удари леко съотборника си Хейки Ковалайнен.
Първата ситуация стана причина рейс контролът да накаже Хамилтън с принудително преминаване през бокса, което окончателно го извади от зоната на точките.
Следващият старт в календара на Формула 1 е Гран при на Великобритания (04 – 06 юли).