След трансатлантическия преход, който беляза двете дебютни победи за новака Люис Хамилтън, керванът на Формула 1 отново се завръща на Стария континент.
Гран при на Франция е осми кръг за сезон 2007. Предстоящият старт вероятно ще е последен за пистата „Мани-Кур“, която през 2008 година ще отпадне от календара на Формула 1. Според неофициална информация е много вероятно в близко бъдеще улиците на Париж да поемат функциите й.
Политическите интриги относно мястото за провеждане на състезанията и договорите, които Бърни Екълстоун развява из цял свят, през този сезон остават на заден план, тъй като битката за челото е изключително интересна и непредсказуема. Естествено най-голямата изненада е новакът Люис Хамилтън – седем подиума за седем старта. Благодарение на двете победи на територията на Северна Америка и безпогрешното представяне от началото на сезона младият англичанин оглавява класирането при пилотите с актив от 58 точки, с десет повече от двукратния и настоящ световен шампион Фернандо Алонсо.
Рон Денис няма причини да бъде недоволен от развитието на шампионата. Във всеки старт от началото на сезона болидите на McLaren са финиширали успешно в зоната на точките, включително са постигнали и три двойни успеха (в Малайзия, Монако и САЩ). Британският екип възкръсна след ужасяващата 2006 година, когато за първи път от близо десетилетие за цял сезон McLaren не спечели нито една победа, главно поради проблеми с надеждността на автомобилите си.
Сребърните стрели се справят перфектно, но Фернандо Алонсо има поводи за притеснение. Въпреки че заема втора позиция, световният шампион едва ли е доволен от резултатите си и от факта, че изостава на десет точки от новака във Формула 1 Люис Хамилтън. С отличните качества на MP4-22 и с шампионския си усет, Алонсо няма да пропусне нито една възможност да атакува първото място, което е изключително добра предпоставка за оспорвана борба в челото.
Ситуацията при пилотите на Ferrari е почти аналогична. След отличния старт на сезона Фелипе и Кими имаха сериозни проблеми, които ги оставиха извън битката за челото. Решението за двамата състезатели в червено (но и за Алонсо) е да изберат по-рискова стратегия, да не допускат грешки в квалификациите, да заложат на агресивния стил на каране, а защо ли не и на стратегия с едно допълнително влизане в бокса. Целта е единствено първото място, независимо на каква цена.
BMW-Sauber набира все по-голяма инерция в задни редици. Според мнозина анализатори отборът има потенциал дори да се справи с конкуренцията на Ferrari в края на сезона благодарение на отличната програма за развитие. Междувременно Renault се отърси от шока, който провокира смяната на Michelin с с Bridgestone, и постепенно вложеният труд и ресурси от страна на Флавио Бриаторе и компания започват да дават резултати.
За Гран при на Франция отборите ще се въоръжат с множество нововъведения по отношение на аеродинамиката. С интерес се очаква представянето на болида на Honda, който ако се съди по тестовете на „Херес“ през миналата седмица, е претърпял сериозно развитие и има шанс да попадне в зоната на точките.
Изборът на гуми ще е от решаващо значение за предстоящия старт. Трасето на „Мани-Кур“ е изключително гладко, но поредицата бавни завои/бързи прави е причина за сериозно износване, което обаче до голяма степен зависи от стила на каране на пилота. Натоварването е основно върху задните гуми.
Към списъка от фактори, които могат да окажат влияние върху крайния изход от състезанието, трябва да добавим и високите температури. Гран при на Франция е едно от най-горещите състезания за сезона. Не трябва обаче да забравяме и потенциалната опасност от промяна в атмосферните условия и евентуално дъжд., които не са изненадващи явления за региона.