Bridgestone се завръща в Европа за осмия кръг във Формула 1. “Софт” и “медиум” вариациите на Potenza ще се изправят срещу спецификите на пистата “Невер Мани-Кур”, домакин на Гран при на Франция.
Пистата “Мани-Кур” е качествено различно предизвикателство за гумите на Bridgestone спрямо състезанието за Голямата награда на САЩ преди две седмици. Във Франция отборите отново ще имат на разположение “софт” и “медиум” вариациите, но за разлика от “Инди”, където акцентът е върху страничния наклон и тясната вътрешна част на пистата, трасето до Невер се отличава с разнообразните завои и вариациите в асфалтовата настилка. Тези специфики гарантират сериозни различия в сцеплението по дължината на 4,411-километровото съоръжение.
В промеждутъка между Гран при на САЩ и Гран при на Франция гумите на Bridgestone бяха подложени на активни тестове. Девет от общо единайсетте отбора във Формула 1 разчитаха на “медиум” и “хард” опцията за проверката на пистата “Силвърстоун” в Англия, а Honda и Super Aguri използваха единствено “медиум” варианта за тестовете на “Херес” в Испания.
Въпроси към ръководителя в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone Кийс ван дер Гринт:
Какви са предизвикателствата на пистата “Мани-Кур”?
Основната трудност е да стигнем до трасето. За щастие отличните логистични процедури в нашата компания позволяват това. След преодоляването на това предизвикателство се изправяме срещу дългите бързи завои на “Мани-Кур”, които изискват добра стабилност, и срещу тесните завои, където значение има доброто сцепление и бързият отговор на болида при смяна на посоката.”
Изпитание и за двата типа гуми ще бъде асфалтовата настилка на пистата, която не е еднаква по цялото протежение на съоръжението и съответно предполага качествено различни характеристики. Два от секторите са преасфалтирани, като по всяка вероятност те ще бъдат значително по-хлъзгави докато върху трасето се натрупа достатъчен слой гума. Принципно и “софт”, и “медидум” вариациите трябва да се справят безпроблемно върху цялата писта. Това сочат данните от направените тестове. Друг важен фактор е, че Гран при на Франция по традиция е едно от най-горещите състезания за сезона. Високите температури провокират по-бързо износване на каучука.
Какви са изводите, които направихте след тестовете на “Силвърстоун” и “Херес”?
На първо място искам да кажа, че изминалата седмица бе изключително тежка за целия екип на Bridgestone, тъй като два отбора тестваха на “Херес”, останалите девет на “Силвърстоун”, а нашите специалисти трябваше да потеглят натам директно след финала в Съединените щати. Проверката в Испания основно бе насочена към разработката на двете шасита, а не върху гумите.
На “Силвърстоун” използвахме “хард” и “медиум” смесите, на които смятаме да разчитаме и по време на самото състезание. За съжаление поради лошите атмосферни условия и множеството технически проблеми нямаме достатъчна база за сравнения. Твърдият комплект работи добре, консистентен е, но по всяка вероятност “медиум” опцията ще бъде по-подходяща за Гран при на Великобритания.
по материали на Bridgestone