Крис Вермюлен спечели първата си победа в MotoGP под дъжда на пистата в Льо Ман. Гран при на Франция, пети кръг за сезона, сложи край на шестгодишната суша в екипа на Suzuki.
Надпреварата във Франция демонстрира колко е голяма конкуренцията и колко непредвидими са резултатите в MotoGP. Зрителите на легендарната писта имаха възможност да се наследят на невероятни обрати в челото и множество размествания в класирането благодарение на падналия дъжд, който провокира смяна на моторите малко преди да състезателната дистанция да бъде преполовена.
По време на първите няколко обиколки местните звезди Ранди де Пюние и Силван Жинтоли демонстрираха невероятни изпреварвания и амбиция за победа. Френското дуо не се притесни от бившите победители и световни шампиони в класа, като за известно време Жинтоли дори бе водач на колоната. За съжаление на местните фенове обаче и двамата катастрофираха в опитите си да запазят челните позиции.
По време на десетата обиколка пистата вече бе изцяло мокра, въпреки че надпреварата стартира при сухо трасе. Състезателите бяха принудени да сменят своите мотоциклети, тъй като гумите и настройките на машините, с които стартираха, напълно не съответстваха на атмосферните условия. Карлос Чека и Тони Елиас нямаха късмета да стигнат до боксовете и отпаднаха от надпреварата. Вермюлен се оказа най-съобразителен при така създалата се ситуация и поведе колоната, като единственият състезател, който представляваше опасност за представителя на Suzuki, беше Марко Меландри. Макар че остана втори, мотоциклетистът на Gresini Honda направи едно запомнящо се състезание и записа най-силния си резултат с Honda RC212V. Меландри имаше комфортна преднина спрямо третия Кейси Стоунър. Водачът във временното класиране запази самообладание и въпреки че надпреварата съвсем не стартира добре за него, се предпази от множеството опасности, които криеше мокрото трасе, и намери място на подиума.
Bridgestone записа троен успех през този уикенд, тъй като Вермюлен, Меландри и Стоунър използват продуктите на японския производител. Дани Педроса, който финишира четвърти, е най-добре представилият се пилот с гуми на Michelin. Силата на испанския състезател далеч не е в дъждовните състезания, но той успя да компенсира задната позиция на стартовата решетка и да спечели ценни точки в борбата за шампионската титла. Неговият съотборник в екипа на Honda Ники Хейдън също поддържаше добро темпо, като се движеше на четвърта позиция две обиколки преди края, но изтърва управлението на своя мотоциклет и отпадна от надпреварата след зрелищна катастрофа.
Гран при на Франция ще остане приятен спомен за Алекс Хофман, който завърши на пета позиция. Германецът изпревари петкратния световен шампион Валентино Роси, и фиксира най-доброто си представяне в Moto GP. Въпреки огромните усилия и невероятната техника, която демонстрира, Доктора остана едва шести заради неконкурентните при така развилото се състезание гуми на Michelin.
Гран при на Франция – класиране
1. К. Вермюлен Suzuki 50:58.7132. М. Меландри Honda 51:11.312
3. К. Стоунър Ducati 51:26.060
4. Д. Педроса Honda 51:36.041
5. A. Хофман Ducati 51:47.879
6. В. Роси Yamaha 51:52.276
7. Дж. Хопкинс Suzuki 51:59.786
8. Л. Капироси Ducati 52:19.954
9. М. Тамада Yamaha + 1 об.
10. С. Жинтоли Yamaha + 1 об.
11. Ф. Ниенто Kawasaki + 1 об.
12. К. Едуардс Yamaha + 3 об.
Временно класиране
1. К. Стоунър (Австралия) Ducati 102
2. В. Роси (Италия) Yamaha 81
3. Д. Педроса (Испания) Honda 62
4. М. Меландри (Италия)Honda 61
5. К. Вермюлен (Австралия) Suzuki 55
6. Дж. Хопкнс (САЩ) Suzuki 48
7. Л. Капироси (Италия) Ducati 38
8. Т. Елиас (Испания) Honda 35
9. К. Едуардс (САЩ) Yamaha 35
10. A. Хофман (Германия) Ducati 30