Пилотът на Renault завърши третата сесия с резултат 1:15.750 минути. Това е с четири десети по-слабо постижение от най-доброто за целия състезателен уикенд досега, което Маса регистрира в петък сутрин. Марк Уебър изведе Red Bull на втора позиция, а соченият за негов бъдещ съотборник Себастиан Фетел демонстрира прогреса на Toro Rosso с трети резултат.
По традиция във финалната тренировка водещите пилоти се подготвяха за участие в третия квалификационен тур и въртяха бързите си обиколки с много гориво на борда. Кими Райконен (Ferrari) демонстрира най-добро темпо от групата на фаворитите. Финландецът спря хронометрите на 1:16.003 минути и завърши на пета позиция, като само три стотни не му достигнаха, за да мине пред четвъртия Нико Розберг (Williams).Много от пилотите оглавяваха за кратко класирането в началото на сесията, включително и двамата представители на Tоro Rosso, преди Пикет да излезе начело. 22 минути след старта бразилецът измести Фетел от лидерската позиция с резултат 1:16.344, който постигна с по-твърдия комплект гуми. Малко по-късно Хамилтън оглави класирането, но при втория си опит (отново с по-твърдите гуми) Пикет си върна първото място.
Марк Уебър бе един от първите претенденти, които атакуваха челото с по-меките Bridgestone. Само девет хилядни не достигнаха на австралиеца, за да мине пред Пикет, но му гарантираха второто място.
Фетел поддържаше темпо, достатъчно за челната десетка, през цялата сутрин, но при опита си с меките гуми излезе на впечатляващата трета позиция. Също в края на сесията Розберг прогресира до четвъртото място. Райконен остана пети, а зад шестия Ярно Трули (Toyota) завърши основният му конкурент за шампионската титла Люис Хамилтън. Пилотът на McLaren можеше да е по-напред в класирането, но при опита си с меките гуми допсуна грешка в шикана „Имола”.
Себастиен Бурде (Toro Rosso), Фелипе Маса (Ferrari) и Дейвид Култард(Red Bull) допълниха челната десетка. Интересен факт е, че разликата между първия Фетел и осемнайсетия Ник Хайдфелд (BMW) е по-малко от секунда.