Кими Райконен спечели Гран при на Франция и запази шансове за шампионската титла. Неговият съотборник Фелипе Маса завърши втори и подари на Жан Тод първия двоен подиум за Скудерията през сезон 2007. Трети остана Люис Хамилтън, който увеличи аванса си в челото при пилотите на 14 точки.
Последният старт от Формула 1 на пистата “Мани-Кур” във Франция маркира завръщането на Ferrari в челото. След трите неуспешни състезания в Монако, Канада и САЩ Скудерията отново предостави на своите пилоти конкурентен автомобил, позволил на Райконен и Маса да окупират първите две места.
Очакванията за дъжд по време на надпреварата не се оправдаха и стартът за Голямата награда бе даден на суха писта. Спечелилият полпозишън Маса потегли отлично и поведе колоната, следван от Райконен, който се възползва от колебливия старт на Хамилтън и още преди първия завой окупира втората позиция. Пилотите в челото нямаха проблеми в началото, което обаче не може да се каже за техните колеги в по-задни позиции. Сблъсък между Трули и Хейки Ковалайнен извади италианеца от състезанието и остави пилотът на Renault в дъното на колоната без шансове за трето поредно попадение в челната петица. Междувременно Антъни Дейвидсън допусна грешка, която преждевременно сложи точка на участието му в Гран при на Франция, но и изхвърли Витантонио Лиуци от играта. Това бяха единствените по-сериозни инциденти на пистата, където истинската интрига се развихри едва при вторите влизания в бокса.
Маса поведе колоната, следван от Райконен и Хамилтън. Тримата бързо се откъснаха напред и стартираха класическата за сезон 2007 битка между Ferrari и McLaren. Люис поддържаше донякъде темпото на своите конкуренти, но бе видно, че няма шанс да се пребори за трети последователен успех. В задните редици Алонсо се опитваше да навакса изоставането си след фаталния трети тур на квалификациите, който го остави десети на стартовата решетка, но Хайдфелд успешно защитаваше шестата позиция. Кубица се движеше четвърти, а зад него Фисикела умело гардираше петото място.
След първите влизания в бокса, които започнаха някъде около 15-ата обиколка на “Мани-Кур”, нямаше размествания в челото. Маса водеше колоната с две секунди преднина спрямо Райконен, а Люис изоставаше на десет от финландеца. Във втората серия обаче надпреварата се оживи. 37 обиколки преди финала Алонсо изпревари Хайдфелд. Междувременно пилотите на Ferrari се бореха със сериозния трафик, провокиран от изостаналите болиди. Това позволи на Кими да скъси максимално дистанцията с водача Маса и с помощта на по-късен втори пит-стоп дори и да го изпревари. По подобен начин се разви борбата между Алонсо и Хайдфелд. Световният шампион спря за презареждане и смяна на гуми 33 обиколки преди финала, а Ник цели десет по-късно, с което си гарантира петата позиция.
22 обиколки преди появата на карирания флаг Райконен имаше аванс от две секунди спрямо Маса, а Хамилтън изоставаше на пет от бразилеца. Пилотът на McLaren обаче поддържаше страхотно темпо и топеше по секунда на всяко едно завъртане на пистата. Стратегията на Люис обаче включваше добълнителен трети пит, което го остави извън битката за победата. За нея останаха да се конкурират единствено съотборниците Райконен и Маса. Айсмен демонстрира перфектна концентрация (нещо, което му липсваше сериозно в последните няколко квалификации и състезания) и запази до финала крехкия си аванс спрямо Фелипе. Благодарение на втората си победа през сезон 2007 Кими запази шансове да се бори за титлата, която на този етап е най-близо до новака Хамилтън. Състезателят на McLaren финишира за седми пореден път на подиума и увеличи аванса си в челото спрямо Фернандо Алонсо на 14 точки. Световният шампион кара на предела на възможностите си и тези на автомобила, но трябваше да се задоволи със седмата позиция.
Гран при на Франция ще се запомни и с две твърде неочаквани събития. Първото се случи в 39-ата обиколка, когато механиците на Spyker изгубиха синхрон и позволиха на Алберс да стартира преди да приключи зареждането с бензин. Болидът на холандския тим потегли, а заедно с него и маркучът, който се откъсна и разля сериозно количество гориво на питлейна. Втората неочаквана случка бе дебютната точка в актива на Honda и Дженсн Бътън. Сериозно преработеният RA107 не демонстрира особен прогрес на “Мани-Кур”, но Бътън се пребори за последното осмо място благодарение на дългата първа серия от обиколки и неудачите на Ковалайнен и Трули.
Въпреки че състезанието завърши преди броени часове, екипите във Формула 1 нямат време за почивка, тъй като само след седмица предстои старта за Голямата награда на Великобритания.
Гран при на Франция – класиране
1. К. Райконен Ferrari 1:30:54.200
2. Ф. Маса Ferrari + 2.414
3. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes + 32.153
4. Р. Кубица BMW Sauber + 41.727
5. Н. Хайдфелд BMW Sauber + 48.801
6. Дж. Фисикела Renault + 52.210
7. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes + 56.516
8. Дж. Бътън Honda + 58.885
9. Н. Розберг Williams Toyota + 1:08.505
10. Р. Шумахер Toyota + 1 об.
11. Р. Барикело Honda + 1 об.
12. М. Уебър Red Bull Renault + 1 об.
13. Д. Култард Red Bull Renault + 1 об.
14. А. Вурц Williams Toyota + 1 об.
15. Х. Ковалайнен Renault + 1 об.
16. Т. Сато Super Aguri Honda + 2 об.
17. А. Сутил Spyker Ferrari + 2 об.
Отпаднали
С. Спийд Toro Rosso Ferrari 57
К. Алберс Spyker Ferrari 29
А. Дейвидсън Super Aguri Honda 2
Я. Трули Toyota 2
В. Лиуци Toro Rosso Ferrari 1
Най-бърза обиколка
Ф. Маса Ferrari 1:16.099
Класиране при пилотите
1. Л. Хамилтън 64
2. Ф. Алонсо 50
3. Ф. Маса 47
4. К. Райконен 42
5. Н. Хайдфелд 30
6. Р. Кубица 17
7. Дж. Фисикела 16
8. Х. Ковалайнен 12
9. А. Вурц 8
11. Я. Трули 7
10. Н. Розберг 5
12. Д. Култард 4
13. Т. Сато 4
14. Р. Шумахер 2
15. М. Уебър 2
16. С. Фетел 1
17. Дж. Бътън 1
Класиране при конструкторите
1. McLaren-Mercedes 114
2. Ferrari 89
3. BMW Sauber 48
4. Renault 28
5. Williams-Toyota 13
6. Toyota 9
7. Red Bull Renault 6
8. Super Aguri Honda 4
9. Honda 1