Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Индия: Четири поредни за Фетел

28.10.2012 12:50

Себастиан Фетел (Red Bull) спечели четвърта поредна победа и увеличи на 13 точки аванса си в шампионата спрямо втория в Индия Фернандо Алонсо (Ferrari). Проблем с KERS остави Марк Уебър (Red Bull) трети.

Люис Хамилтън (McLaren) позволи да бъде изпреварен на старта от съотборника си Дженсън Бътън и Алонсо, но в крайна сметка се добра до четвъртото място, като в края на надпреварата дори имаше възможност да притиска Уебър.

Фетел начело, Алонсо в спор за второто място

Пистата „Буд Интернешънъл” е обичана от пилотите, но за съжаление бе арена на може би най-скучното състезание от началото на сезона. Себастиан Фетел стартира от полпозишън и с лекота запази първата си позиция при загасването на червените светлини, като в нито един момент не срещна съпротива от останалите състезатели. За това му помогна и фактът, че хард и софт гумите в Индия показаха изненадваща издръжливост и позволиха на пилотите да изкарат цялата състезателна дистанция от 60 обиколки само с едно спиране.

Докато за Фетел първата позиция бе сравнително лесна, то за Алонсо второто място бе резултат на много усилия. Испанецът реагира добре на старта и благодарение на отличната скорост, която F2012 показа на правата преди завой четири, мина пред двамата пилоти на McLaren на старта. По този начин той излезе от пето на трето място и започна да преследва Уебър въпреки ограниченията на своя автомобил във втори и трети сектор.

Двайсетина обиколки преди старта изглеждаше, че Уебър няма да има проблеми с второто място, въпреки че трябваше да направи по-дълъг втори стинт. Австралиецът обаче остана без KERS за финалната третина на състезанието, което позволи на Алонсо да стопи с лекота двусекундния му аванс, а впоследствие – да го изпревари в DRS зоната. По този начин двукратният световен шампион ограничи в максимална степен загубите от Гран при на Индия и изостава само с 13 точки спрямо Фетел в шампионата три кръга преди края на сезона.

McLaren и Lotus останаха в сянка

Четвърти на „Буд” завърши Люис Хамилтън, който загуби две позиции още на старта, но пък изпревари Бътън в шестата обиколка и в края на състезанието бе най-бързият пилот. Любопитното е, че британецът вдигна драстично темпото след влизането в бокса, когато бяха сменени не само гумите му, но и волана на MP4-27.  Съотборникът му Дженсън Бътън пък имаше проблеми с меките сликове и трябваше да се задоволи с петата позиция, въпреки че в края на състезанието записа най-бързата обиколка.

Фелипе Маса (Ferrari) и Кими Райконен (Lotus) рядко попадаха в центъра на обективите, но пък направиха интересна битка за шестото място. Нейният апогей бе при спиранията в боксовете, тъй като когато бразилецът излезе от питлейна с новите гуми, Кими получи възможност да го изпревари, защото неговите вече бяха достигнали работна температура. В DRS зоната обаче Маса си върна шестата позиция и я запази до финала, въпреки че накрая остана с празен резервоар.

В зоната на точките. И извън нея...

Нико Хюлкенберг, който вероятно догодина ще кара за Sauber, изведе Force India в домашното състезание на тима до осмото място. Стратегията на Ромен Грожан (Lotus) пък с меки гуми на старта и твърди за втория финален стинт му позволи да прогресира само до деветата позиция. Важното за французинът обаче е, че той се опази от инциденти в първата обиколка, което не може да се каже за Михаел Шумахер (Mercedes). Германецът спука гума и трябваше да влиза в бокса още след първия тур, а впоследствие дори и не завърши състезанието.

Гран при на Индия се превърна в пълен кошмар за екипа на Mercedes, който в трето поредно състезание остана извън точките, тъй като Бруно Сена (Williams) изпревари осем обиколки преди края Нико Розберг в спора за десетото място. Добрата новина за Рос Браун поне е, че и Sauber записа нула. Серхио Перес, който единствен планираше стратегия с два стопа, спука гума след контакт с Даниел Рикардо (Toro Rosso) в двайсетата обиколка и впоследствие отпадна, а Камуи Кобаяши завърши едва четиринайсети.

С четвъртата си поредна победа и общо пета за сезона Себастиан Фетел направи категорична заявка за трета шампионска титла. До края на сезона обаче остават все още три старта, като първият от тях е след по-малко от седмица в Абу Даби.

Коментари
comments powered by Disqus