Двукратният световен шампион Себастиан Фетел (Red Bull) спечели единайсетата си победа за сезон 2011, а Дженсън Бътън (McLaren) вече е само на крачка от вицешампионската титла, след като завърши втори и изпревари основните си конкуренти Фернандо Алонсо (Ferrari) и Марк Уебър (Red Bull).
Пистата „Буд”, която бе домакина на първата Гран при на Индия, бе терен и на поредния инцидент между Фелипе Маса (Ferrari) и Люис Хамилтън (McLaren). Бразилецът не завърши надпреварата заради повреда в окачването, а Хамилтън остана седми, изпреварен и от двамата пилоти на Mercedes GP Михаел Шумахер и Нико Розберг.
Всичко е по план
Трасето в Индия предвещаваше изключително интересно състезание, но за пореден път Себастиан Фетел уби цялата интрига. Новият стар световен шампион парира атаките на съотборника си Марк Уебър на старта, а впоследствие, десет обиколки след началото, натрупа аванс от пет секунди спрямо излезлия на втора позиция Дженсън Бътън. Тази преднина се запази до края на надпреварата и маркира единайсетата победа на Фетел в шампионата. Ако спечели и двата старта до края на сезона в Абу Даби и Бразилия, 24-годишният германец ще изравни рекорда на Михаел Шумахер от 13 първи места в рамките на една година.
Дженсън Бътън така и не можа да навакса изоставането си от Фетел, което натрупа в първата част от надпреварата, но пък направи решаваща крачка към спечелването на вицешампионската титла. Пилотът на McLaren мина пред Алонсо веднага след загасването на червените светлини и атакува Уебър в четвърти завой на първата обиколка, което бе и достатъчно за второто място на финала. Със спечелените 18 точки Бътън запази втората позиция в класирането при състезателите и се откъсна на 13 точки пред Фернандо Алонсо.
Битката за третото място и шоуто Хамилтън срещу Маса
За пилота на Ferrari дебютната Гран при на Индия не започна добре. При опита си да мине пред Уебър, Алонсо позволи на Бътън да го атакува и се озова четвърти. При вторите спирания в бокса обаче испанецът остана с две обиколки повече на пистата с меките гуми и по този начин си върна изгубеното трето място, изпреварвайки Уебър. Австралиецът трябваше да се задоволи с четвъртата позиция на финала, въпреки че в края на състезанието демонстрира добро темпо и се доближи на секунда от Алонсо.
Михаел Шумахер направи поредния си блестящ старт и в края на първата обиколка вече се движеше осми. Седемкратният световен шампион се справи и с конкуренцията на своя съотборник Нико Розберг с максимално изтеглено назад второ спиране, което му гарантира пето място на финала. За него обаче до голяма степен заслуга имат Хамилтън и Маса.
Бразилецът мина пред своя „любимец” в първата обиколка, но в 24-ата Хамилтън се опита да си върне позицията с максимално късно спиране за завой номер 5. Явно ядосан от всички греши на Люис през втората половина на сезона, Маса реши, че този път няма да го пусне пред себе си и неизбежният контакт между двамата дойде. В резултат пилотът на Ferrari бе наказан с принудително минаване през боксовете, а Хамилтън трябваше да спре за ново предно крило, което го остави на девета позиция.
В крайна сметка световният шампион за 2008 г. стигна седми до финала, докато Маса така и не видя карирания флаг. Причината за това бе агресивната атака на девети завой, когато бразилецът се качи върху бордюра и разби предното си ляво окачване. На практика това бе повторение от инцидента в края на квалификациите, когато същата повреда изпрати Маса в предпазните заграждения.
В зоната на точките
Хайме Алгерсуари завърши осми, нo отличното представяне на Toro Rosso в Индия бе помрачено от отпадането на Себастиен Буеми. Повреда в двигателя извади швейцареца от надпреварата 26 обиколки след старта. Това даде възможност на Адриан Сутил да прогресира до деветото място в домашното за Force India състезание, а на Серхио Перес (Sauber) - да спечели последната точка, въпреки че потегли едва 20-и. Бруно Сена (Renault) също изглеждаше реален претендент за място в топ 10, но трябваше да мине за втори път през боксовете два тура преди финала и в крайна сметка завърши дванайсети, зад съотборника си Виталий Петров.
Бътън вече има стабилна преднина в битката за вицешампионската титла, но спорът за шестото място в класирането при конструкторите, който се води от Force India, Sauber и Toro Rosso, става все по-жесток. Как ще се развие той, ще разберем след две седмици в Абу Даби.